۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۹۸۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت فقیه یکی از عظیم ترین میراث های امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شجاع با اشاره به این‌که انقلاب فرهنگی امام صادق(ع) در راستای یک هدف والاتر یعنی شخصیت مبارزاتی ایشان بود، گفت: ولایت فقیه یکی از عظیم ترین میراث های امام صادق است.
امام صادق

حجت الاسلام مهدی شجاع، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به سیره امام صادق(ع) اظهار کرد:  ما باید این را درک کنیم که چرا امام صادق(ع) انقلاب فرهنگی را ایجاد کردند، این انقلاب فرهنگی حضرت در راستای یک هدف والاتر یعنی شخصیت مبارزاتی ایشان بود.

 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تغییر های فرهنگی جامعه در راستای مبارزه است، گفت: در حقیقت در زمان امام صادق(ع) شرایط مبارزه جنگی فراهم نبود، به همین جهت این شخصیت مبارز به مبارزه علمی روی آوردند، همچنین دشمن شناسی و دشمن ستیزی و مقابله با دستگاه خلافت ظالم نباید تحت الشعاع فضای علمی قرار گیرد.


وی ادامه داد: امام صادق(ع) این همه شاگرد آموزش دادند تا شیعه تربیت شود و فرهنگ اسلام را جوامع ترویج دهند، تا آن زمان نوشتن احادیث ممنوع بود و فعالیت امام سبب شد تا سنت پیامبر(ص) احیا شود، حتی شیعیان این را نهی می کرند و عدم سیاست بازی، عدم سازش، عدم مداخله در امور کشور و عدم سیاست بازی از ویژگی های قالب این امام همام بود.


حجت الاسلام شجاع با اشاره به راه و سیره امام صادق(ع)، گفت: فهم میراث آن حضرت یکی از بزرگ‌ترین پیروزی ها است، یکی از بزرگ‌ترین میراث امام ولایت فقیه است،  شخصی پرسید برای جدل ها و اختلافات چه کنیم، آیا به دشمنان و مخالفان مراجعه کنیم، حضرت فرمودند این ها طاغوت هستند و بر اساس گفته قرآن باید از طاغوت دوری کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام صادق(ع) در چنین حالتی عرض کردند که یکی از خودتان را حاکم قرار بدهید، کسی که راوی احادیث ما باشد و حلال و حرام ما را بفهمد که من چنین شخصی را حاکم شما قرار دادم؛ اگر مردم ما را رد کنند، خدا را رد کردند  و این میراث اصل ولایت فقیه است؛ همچنین اگر می خواهیم مکتب امام صادق(ع) را دنبال کنیم، باید پیرو ولایت فقیه باشیم و در اجرای آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم./864/ت303/ح

ارسال نظرات