۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۸۰۱۴۵
رییس حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر:

تحقق همدلی و همزبانی نیازمند شایسته سالاری مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان این که مسؤولان باید تنها به فکر خدمت به مردم باشند، گفت: مسؤولان دولتی باید در همه مناصب مختلف، شایسته سالاری و نه جناح بندی های سیاسی را مد نظر قرار دهند، تصفیه حساب های سیاسی را کنار گذاشته و به فکر خدمت به مردم باشند تا همدلی و هم‌زبانی محقق شود.
حجت الاسلام جواد نيک بين، مدير حوزه علميه حاج شيخ کاشمر

حجت الاسلام جواد نیک بین، مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به شعار سال جاری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، اظهار کرد: به نظر من برگزاری جلسات بین مسؤولان و آحاد مردم یکی از پایه های مهم و اساسی تحقق شعار امسال است.

 

مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر ادامه داد: اگر مسؤولان جلسات همگرایی، تبادل نظر و انتقال اندیشه ها و تجربیات با معتمدین شهرها، اقشار و اصناف مختلف برگزار کنند، به تدریج خواسته های مردم برای آن ها ملموس خواهد شد و همدلی و همزبانی مدنظر رهبر انقلاب در کشور  محقق می‌شود.

 

وی با بیان این که مسؤولان باید تنها و تنها به فکر خدمت به مردم باشند، تصریح کرد: مسؤولان دولتی باید در همه مناصب مختلف، شایسته سالاری و نه جناح بندی‌های سیاسی را مدنظر قرار دهند، تصفیه حساب های سیاسی را کنار گذاشته و به فکر خدمت به مردم باشند، همچنین آن ها باید پیگیری مطالبات و خواسته های مردم را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام نیک بین با اشاره به تحقق حقیقت همدلی و هم‌زبانی، خاطرنشان کرد: هر کسی سرمایه ای می دهد و جنسی را خریداری می کند، حالا مسؤولان باید ببینند که سرمایه عمر خود را که می دهند در برابر آن چه جیزی به دست می آورند؟ اگر به سمت خدمت به خلق و تعالی خلق به سوی خالق گام برمی دارند، همدل و همزبان شده اند و اگر فقط برای ماندن خودشان کار کنند، این همدلی و همزبانی محقق نشده است.

 

مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر افزود: شعار امسال در چهار جنبه باید مدنظر آحاد ملت قرار گیرد،این که دولتی ها با مردم، دولتی ها با دولتی ها، مردم با دولت و مردم با مردم باید همدل و همزبان باشند، از این رو خود مسوولان دولتی باید مراقب باشند که با یکدیگر درنیفتند،  مسؤولانی که سردمدار عزل و نصب می شوند، قلع و قمع نکنند و مردم را به جان هم نیندازند، ضمن اینکه خواص هم باید مراقب باشند که جامعه را به جان دولت نیاندازند و در واقع مردم را بر علیه دولت شارژ نکنند.

 

وی با بیان این که مردم، ارباب رجوع و همه کاره هستند، یادآور شد: مسؤولان، خادم مردم هستند، از این رو همدلی و همزبانی یعنی خادم باید همدل و همزبان ارباب باشد؛ همچنین اگر دولتی ها همدل و همزبان ملت شدند، یعنی کلام، خواسته ها و ارزش های ملت از زبان آن ها جاری شود، در این صورت  همدلی و همزبانی محقق خواهد شد./864/ت302/ح

ارسال نظرات