۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۹۴۳
کارشناس مسائل مذهبی:

دشمنان به دنبال ایجاد اختلافات داخلی در کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی قومیت گرایی و انتشار جوک های قومی را عملی حرام و مخالف دستورات دین اسلام دانست و گفت: به تصریح اسلام مسلمانان با یکدیگر برادر هستند و تنها عامل برتری در جامعه اسلامی تقوا و دیانت است.
وحدت

حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به لزوم حفظ انسجام و وحدت در جامعه اسلامی، گفت: هر عاملی که در جوامع اسلامی باعث دودستگی و اختلاف شود دسیسه ای از جانب قدرتهای استکباری است و باید به شدت منکوب شود.

 

وی در ادامه پر رنگ کردن اختلافات قومی و قبیله ای را از جمله دسیسه های دشمنان در مقابله با جریان پیشرونده اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر دشمن در این مرحله موفق نشود اقدام به طرح شعار برتری قومی و نژادی می کند و به این وسیله کشورهای متحد اسلامی را از هم جدا می کند که البته در این مرحله تا حدود زیادی موفق شده ا ست.

 

کارشناس مسائل مذهبی مسخره کردن دیگران را از جمله اعمال حرامی دانست که قرآن و روایات اسلامی نیز به شدت از آن نهی می کند و عنوان کرد: این اقدام قرآن در واقع معجزه ای بوده است برای ممانعت از نفوذ اندیشه های اختلاف افکن در بین مسلمانان تا آنها خود را دستاویز دسیسه های شیطانی دشمنان قرار ندهند و به راحتی بتوانند با آن مقابله کنند.

 

حجت الاسلام قدسی قومیت گرایی و انتشار جوک های قومی را عملی حرام و مخالف دستورات دین اسلام دانست و گفت: به تصریح اسلام مسلمانان با یکدیگر برادر هستند و تنها عامل برتری در جامعه اسلامی تقوا و دیانت است.

 

وی تأکید کرد: انتشار جوک های قومی و قبیله ای فقط برای اخلاف افکنی در جامعه اسلامی و دور کردن مردم از هم است و از همین جهت این اقدام از جمیع جهات حرام است و نباید به آن دامن زد./939/ت303/ب

ارسال نظرات