۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۴۸۱
همزمان با سالروز ولادت امام رضا صورت می‌گیرد؛

آغاز طرح سنجش سلامت طلاب جدید الورود حوزه های علمیه‌ کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) طرح سنجش سلامت طلاب جدید الورود برادران حوزه های علمیه منطقه کاشان از صبح امروز آغاز شد.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضايي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضایی جواهریان مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طرح سنجش سلامت طلاب جدید الورود برادران حوزه های علمیه منطقه کاشان در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و شهرهای قمصر و برزک در حوزه علمیه مرحوم آیت اله مصطفوی(ره) آغار شد.

وی با اشاره به اینکه جوانان طالب علوم دینی بعد از شرکت در آزمون و مصاحبه جهت فراگیری به حوزه های علمیه معرفی می شوند یاد آور شد زمانی طلاب جوان می توانند در این امر موفق باشند که از سلامت جسم و روان کافی برخودار باشند، از این رو مرکز خدمات حوزه های علمیه مانند سالهای قبل اقدام به برگزاری طرح سنجش سلامت طلاب جدید ورود نموده است.

حجت الاسلام رضایی جواهریان ابراز کرد: این طرح از صبح امروز چهارم شهریور ماه سال 94 بعد از انجام مقدمات و عقد قرارداد با آزمایشگاه و پزشک معالج وارد مرحله اجرا شده است و براساس آمار مدیریت حوزه های علمیه سلامت حدود 190 نفر از طلاب جدید الورود در این طرح شرکت می کنند.

به گفته وی، طلاب حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله مصطفوی(ره) با مراجعه به مرکز و پرکردن فرم های مربوطه و تست های مشخص ضمن دریافت معرفی نامه به آزمایشگاه و پزشک معتمد مرکز معرفی شدند.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت امام رضا(ع) به بیان یکی از ابعاد والای زندگی آن حضرت یعنی اخلاق اشاره کرد و گفت: اخلاق و رفتار ایشان به گونه ای بود که حتی دشمن را شیفته و مجذوب خود کرده و با مردم در نهایت ادب، تواضع و مهربانی رفتار می کرد و هیچگاه خود را از مردم جدا نمی دانست.

حجت الاسلام رضایی جواهریان در ادامه، احسان و بخشش، زهد و تواضع، تقوا و مهمان نوازی، ادب در گفتار و کردار، رعایت حقوق دیگران، نهی از اسراف، عفو و حلم که سبب مقام و منزلت خاص ‌امام رضا(ع) است اشاره کرد و به جوانان طالب علوم دینی توصیه کرد در امر ترویج سیره اهل بیت(ع) و سیره عبادی امام رضا(ع) اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان از برجسته ترین فضایل امام رضا را نماز، روزه، سجده طولانی، انس و تلاوت قرآن و نقش ویژه ای که برای دعا داشت اعلام کرد از طلاب جوان خواست با قرآن و نماز انس بگیرند زیرا در کنار یاد گیری علوم دینی و تهذیب است که می ‌توان به سعادت اخروی رسید./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات