۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۸۴۸۳۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تقویت اعتماد مردمی به اوقاف در گرو عملکرد مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تقویت نگاه قداست‌گونه و جلب اطمینان و اعتماد مردمی به معنای واقعی کلمه به اوقاف را در گرو عملکرد مسؤولان این سازمان دانست و گفت: به اعتقاد بنده هنوز برای این که یک نگاه قداست‌گونه به اوقاف و امورخیریه در جامعه به وجود بیاید، کار، تمرکز و برنامه ‌ریزی جدی صورت نگرفته است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار عبدالرضا عابد، قائم‌ مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار داشت: تنها چیزی که از دوران مسؤولیت برای انسان ماندگار می ‌شود، بهره‌مندی صحیح از این فرصت و جایگاه برای کسب رضای خدا است.

 

وی افزود: اگر در دوران مسؤولیت تنها نزد خدای متعال جایگاه کسب کنیم به یقین خدای متعال نیز غبارزدایی خواهد کرد و پرده‌ ها را در این دنیا کنار خواهد زد و اگر مصلحت نیز اقتضا نکرد که پرده‌ ها در این دنیا کنار برود، در آخرت پرده‌ها کنار خواهد رفت و چهره واقعی و همان نمره ‌ای که انسان نزد خدا دارد بر همگان مشخص خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه مسؤولیت اوقاف و امور خیریه را مسؤولیتی بسیار سنگین خواند و گفت: همه مسؤولیت‌ ها در نظام اسلامی سنگین هستند اما مسؤولیت‌ ها در اوقاف و امور خیریه قابل توجه است؛ چرا که اوقاف و امورخیریه از آن نمونه امانت‌ هایی است که هم خدا و هم واقفان به انسان سپرده ‌اند و از او مطالبه می‌ کنند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که تولیت موقوفات، عمل شایسته به نیت واقف و رعایت حق موقوفات، پاسخگویی خیلی سنگین و آمادگی فوق العاده می‌ خواهد، گفت: برنامه ‌ریزی، درایت، تدبیر، عقلانیت و در کنار آن اخلاص، متکی نبودن به خود و واگذار کردن خود به خدا و از ظرفیت‌ های فراوانی که خدای متعال عطا کرده به درستی استفاده کردن و آن‌ ها را در منظر قرار دادن، از ضرورت‌ها یی است که انسان بتواند به خوبی حق این امانت سنگین را ادا کند.

 

این مقام مسؤول، با اشاره به مطالبات بسیار زیاد و نگاه قداست گونه مردم به اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد: از آن جایی که وقف منتسب به خدای متعال است، مردم همان نگاه قداست‌ گونه‌ای که به اماکن مذهبی دارند همان نگاه را به این اداره و عواملی که در آن کار می کنند نیز دارند؛ بنابراین باید این نگاه حفظ شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که این نگاه قداست‌گونه نباید مخدوش و یا کم‌ رنگ شود، اظهار داشت: باید این نگاه، اعتقاد و باور برای همیشه در مردم حاکم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که متأسفانه این نگاه و اعتقاد در دوران رژیم طاغوت و بعد از آن، مقداری آسیب دیده است، افزود: انتظار است بعد از گذشت 36 از انقلاب اسلامی، این نگاه تقویت شود تا ما دیگر کسی را نداشته باشیم که وقفی داشته باشد و آن را با آسودگی خاطر به اوقاف و امور خیریه نسپارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: باید نگاهی در جامعه به وجود آید که هر کس که می‌ خواهد مالی را وقف کند، برای این که وقفش برای همیشه ماندگار شود، نخستین جایگاه مورد اطمینان و اعتماد را به معنای واقعی کلمه، اوقاف و امور خیریه بداند.

 

امام جمعه شهرکرد تقویت نگاه قداست‌گونه و جلب اطمینان و اعتماد مردمی به معنای واقعی کلمه به اوقاف را در گرو عملکرد مسؤولان این سازمان دانست و تصریح کرد: هر چند در تبلیغات نسبت به این مسائل تکیه می ‌شود، اما به اعتقاد بنده هنوز برای این که یک نگاه قداست‌گونه به اوقاف و امورخیریه در جامعه به وجود بیاید، کار، تمرکز و برنامه ‌ریزی جدی صورت نگرفته است که باید در سیاست ‌گذاری‌ها نسبت به این معنا توجه جدی صورت گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر لزوم احیای حق موقوفه ‌هایی که به اشکال مختلف حق آن‌ ها ضایع شده است، تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی احیای نیت خیر واقفان است که این خدمت بزرگ به عهده اوقاف و امور خیریه است و تحقق آن به یقین موجب رضایت خداوند متعال میشود؛ بنابراین بکوشید هم نگاه مردم را به این امر اصلاح و تقویت کنید و هم دین بزرگی را که در این رابطه بر عهده دارید، ادا کنید.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان از زحمات و تلاش ‌های حجت الاسلام غلامیان قدردانی و برای حجت الاسلام عزیزی، مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان چهارمحال و بختیاری آرزوی توفیق و موفقیت کرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات