۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۸۵۶۶۷
رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی:

امام خمینی همواره مخالف استکبار و زورگویی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با بیان این که امام خمینی همواره مخالف استکبار و زورگویی بود، گفت: امام خمینی برای رسیدن به اهداف والای خود در انقلاب اسلامی، همواره بر 2 اصل وجود ذات خداوندی و حضور همیشه در صحنه مردم اعتقاد و اعتماد داشتند.
حجت الاسلام سيد جواد رضوي رييس مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با برگزاری بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در استان مرکزی، دانشجو معلمان شرکت کننده در این جشنواره در بخش برادران، از بیت تاریخی حضرت امام خمینی در شهر خمین بازدید کردند.

 

شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش برادران با بازدید از بیت تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، از نزدیک با چگونگی دوران زندگی امام راحل و سیره اخلاقی ایشان آشنا شدند.

 

حجت الاسلام سید جواد رضوی رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و مسؤول تولیت بیت تاریخی امام، در این بازدید گفت: مدینه انقلاب شکوهمند ایران و دولت جمهوری اسلامی، شهر خمین و زادگاه امام راحل است.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان این که امام خمینی همواره مخالف استکبار و زورگویی بود گفت: امام خمینی برای رسیدن به اهداف والای خود در انقلاب اسلامی، همواره بر 2 اصل وجود ذات خداوندی و حضور همیشه در صحنه مردم اعتقاد و اعتماد داشتند.

 

وی ادامه داد: دورانی که امام راحل در آن زندگی کرده و روزگار را سپری کرده اند، همواره با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده، اما ایشان با توکل بر خداوند و پشتیبانی مردم توانستند، پیروزی بزرگی را برای انقلاب ایران و جمهوری اسلامی رقم بزنند.

 

رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اظهار داشت: امام خمینی در سن 5 ماهگی پدر خود را از دست دادند و از آن پس با مادر و برادران خود در این بیت، زندگی خود را ادامه دادند.

 

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: امام خمینی دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی خود را تا سن 19 سالگی در این بیت تاریخی سپری کرده اند.

 

وی ابراز داشت: پس از این دوران، ایشان برای ادامه تحصیل به شهر اراک و پس از آن به شهر قم عزیمت کرده و به زندگی پربار خود ادامه داده اند./842/102/ب

ارسال نظرات