۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۸۵۷۵۱
در راستای ترویج فرهنگ قرآنی صورت گرفت؛

اجرای طرح رحله قرآنی در کشور برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزاری طرح قرآنی رحله، گفت: طرح ملی رحله در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآنی طبق دستور رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برگزار شده است.
حجت‌الاسلام شاهسوني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح ملی قرآنی رحله که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با اشاره به هدف این طرح قرآنی، گفت: طرح ملی رحله در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآنی طبق دستور رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برگزار شده است.

 

وی افزود: با 32 مرکز شبانه‌روزی در 16 استان کشور که در آغاز 1800 نفر ثبت نام داشته و در نهایت 1500 نفر انتخاب و 1200 نفر تا پایان به کار حفظ ادامه دادند همچنین 300 نفر هم در حد یک یا دو جز حفظ شدند.

 

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) عنوان کرد: این حفظ با ترجمه مفاهیم، تفسیر و برنامه های اخلاقی و تربیتی همراه بوده است.

 

حجت‌الاسلام شاهسونی اظهار داشت: در طرح‌های دیگر شرکت برادران در فعالیت‌های قرآنی ضعیف بوده اما در طرح رحله قرآنی حضور برادران بسیار پررنگ شده که بسیار نویدبخش است تا ظرفیت برای حضور بیشتر برادران فراهم شود.

 

وی بیان داشت: این‌گونه نیست که استقبال برادران در حفظ قرآن کم باشد، بلکه اگر زمینه برای آنان فراهم شود به طور قطع استقبال آنان زیاد است.

 

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم این آمادگی را در جامعه دیدند که چنین فرمودند، قصور از ما مسؤولان است که باید زمینه را برای حضور پرشور جوانانی که تمایل به حفظ قرآن دارند فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام شاهسونی گفت: شایسته است که در اقصی‌نقاط کشور چنین مدارس حفظ قرآن افزایش یابد، به یقیین هر چه در این رابطه هزینه کنیم و افراد را با تربیت قرآنی بزرگ کنیم در بسیاری از موارد مانند نیروی انتظامی و زندان‌ها صرفه جویی کرده و از بزهکاری جلوگیری کردیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از امتیازات طرح رحله این است که برای نخستین بار همکاری مؤسسات قرآنی را در عمل با اتحاد و انسجام اجرایی کرد./807/202/ب2

ارسال نظرات