۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۸۵۷۶۸
قائم مقام شورای عالی قرآن:

فیوضات قرآن به ملتی می‌رسد که حافظ و عامل به آن باشند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شورای عالی قرآن با بیان این‌که حفظ قرآن توفیقی است که به ملت شریف ایران لبیک گفته است کسی که حافظ قرآن شده و به آن عمل کند از برکات آن بهره‌مند می‌شود، گفت: قرآن فیوضات خود را به ملتی می‌دهد که حافظ و عامل به آن باشند.
سرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی سرابی، قائم مقام شواری عالی قرآن کریم پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح ملی قرآنی رحله که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: اگر امروز جوانان و نوجوانان ما در لبیک بازگشت به قرآن پرچمدار ارزش‌های قرآنی شدند از برکات نظام اسلامی، رهنمودهای امام راحل و خلف ایشان رهبر معظم انقلاب است.

 

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب با توصیه‌ و پشتیبانی‌های مادی و معنوی ایشان امروز جریان حفظ قرآن کریم مانند بسیاری از جریان‌های ارزشی دیگر در کشور ما مشهود است.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن عنوان کرد: ما امیداریم که با اجرایی کردن چنین طرح‌هایی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کمتر از 20 سال محقق شود این مساله چیزی دور ز از دسترس نیست.

 

سرابی اظهار داشت: این حرکت با ارزش جهاد فرهنگی و قرآنی از سوی برخی روحانیون و فعالان قرآنی با روحیه بسیجی و جهادی شروع و مدیریت شد که امیدواریم خداوند توفیقات آنها را افزایش دهد.

 

وی افزود: این حرکت موفیقت آمیز می‌تواند مدل و الگویی برای جامعه قرآنی ما باشد تا با انگیزه بالا چشم انداز رهبر معظم انقلاب را به واقعیت تبدیل کنند.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن بیان داشت: پیام چنین تجمع‌های حافظان قرآنی به مسؤولان فرهنگی نظام اسلامی این است که در شرایط امروز جهان پرثمرترین یاری به اهداف اسلام محقق کردن همین چشم‌انداز رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ قرآن است.

 

سرابی گفت: در جلسات متعدد با مسؤولان و صاحبنظران قرآنی شنیدیم که برخی این هدف را بزرگ و تحقق آن را بسیار دشوار می‌پندارند اما واقعییت این است که اگر با روحیه جهادی در این عرصه قدم بگذارند، تحقق این هدف به سادگی در قابل دسترس است امید که در چشم انداز 10 ساله از هدف نیز به موفقیت عبور کنیم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز کرد: قرآن مانند درجات بهشت است، در روز قیامت به حافظ و عامل به قرآن گفته می‌شود که یک آیه بخوان و یک درجه بالا برو، هر کس خود را به قرآن متصل کند حقیقت این نور الهی در وجو او متجلی می‌شود.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار داشت: حفظ قرآن توفیقی است که به ملت شریف ایران لبیک گفته است کسی که حافظ قرآن شده و به آن عمل کند از برکات آن بهره‌مند می‌شود.

 

سرابی با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه قرآن کتاب انقلاب‌ها است، اظهار کرد: تمام حرکت امام راحل بر اساس قرآن بود اگر ایشان نفی سلطه و سلطه‌گران را برای ما به ارمغان آرودند به دستور قرآن بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار مبارزه با مستکبران هستند بر اساس قرآن است، قرآن فیوضات خود را به ملتی می‌دهد که حافظ و عامل به قرآن باشند./807/202/ب2

ارسال نظرات