۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۸۰۶
رییس اوقاف آمل:

روحانیان ظرفیت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ وقف هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر این که روحانیان ظرفیت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ وقف هستند، گفت: روحانیان ظرفیت های والایی دارند که می توانند فرهنگ وقف را به نحوی شایسته در جامعه ترویج دهند.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، امروز در نشست تخصصی وقف که با حضور اعضای شورای بسیج طلاب و روحانیان آمل در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به فعالیت های مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت اظهارداشت: این مرکز با پیشرفت ترین امکانات و تجهیزات ظرفیت خوبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی است.


وی با اشاره به برگزاری برنامه های خوب و اثرگذار فرهنگی از سوی اداره اوقاف و امورخیریه آمل در حال برگزاری است، بیان داشت: طرح تابستانی نشاط معنوی با حضور نوآموزان در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص و مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت در حال اجرا است و در طول سال نیز برنامه های مختلفی برگزار می شود.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که خیمه های معرفت در طول ایام و مناسبت های مذهبی در امام زادگان و بقاع متبرکه دایر می شود، تصریح کرد: در این طرح مهم و فرهنگی از روحانیان استفاده می شود که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو است.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که روحانیان ظرفیت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ وقف هستند، گفت: روحانیان ظرفیت های والایی دارند که می توانند فرهنگ وقف را به نحوی شایسته در جامعه ترویج دهند.


وی ادامه داد: توسعه فعالیت های فرهنگی و مذهبی نقش ارزشمند و متعالی در راستای ترویج اندیشه های دینی و تعالیم والای الهی دارد که ضروری است تلاش های ارزشمندی در این مسیر ارزنده صورت گیرد.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که گسترش فرهنگ اسلامی زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: ضرورت دارد تا از همه ظرفیت ها برای جذب نسل جوان جامعه در امامزادگان و بقاع متبرکه و برنامه های فرهنگی مذهبی استفاده کنیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل ادامه داد: وقف امری فرابخشی است و تنها به اوقاف مربوط نمی شود که همگان باید در راستای ترویج فرهنگ وقف به عنوان سنت حسنه گام های ارزشمند و متعالی بردارند.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که دفاع از حقوق موقوفات به عنوان امری اساسی مورد توجه است، گفت: برای دفاع از موقوفات در برابر کسی کوتاه نمی آییم و با تمام توان به دنبال اجرای نیت واقفان و دفاع از حقوق موقوفات هستیم.


وی با اشاره به این که وقف بهترین شیوه انفاق است، افزود: ترویج فرهنگ وقف برکات بسیاری دارد که ثمرات آن برای همیشه برای فرد واقف باقی می ماند و ماندگار و جاویدان است.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف کردن مصداق اطاعت از خداوند منان است، گفت: وقف نقش مهمی در راستای ترویج ارزش های اسلامی و رفع مشکلات دارد که باید از ظرفیت های موجود در راستای توسعه وقف های جدید بهره گیری کنیم./1314/202/ب3

ارسال نظرات