۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۹۱۴

تهدید رژیم صهیونیستی از جانب مدارس مسیحی

خبرگزاری رسا ـ مدیران مدارس مسیحی سرزمین‎های اشغالی سال 1948 در تلاش برای فشار به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به تبعیض بودجه‎ای تهدید کردند اماکن مقدس مسیحی را تعطیل می‎کنند.
مدارس يهود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 47 مدرسه مسیحی در سرزمینهای اشغالی سال  1948  اعتصاب نامحدودی را در اعتراض به کاهش بودجه خود آغاز کرده اند. 

 

مقامات آموزشی مسیحی اعلام کرده اند 33 هزار دانش آموزش ( 60 درصد مسیحی و بقیه مسلمان) فقط زمانی دروس خود را از سر می گیرند که توافقی با مقامات صهیونیستی به دست آید.

 

مقامات وزارتخانه های آموزش و دارایی پس از آنکه در نشست دیروز با مدیرکل دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نتیجه نرسیدند اعلام کردند به زودی چادرهایی را مقابل ساختمان وزارتخانه آموزش برپا می کنند تا جامعه خود را به بستن اماکن مقدس مسیحی که هرساله ده ها هزار مسیحی را برای سکونت در سرزمینهای فلسطینی جذب می کند، وادار کنند.

 

رژیم صهیونستی این موسسات آموزشی را « غیررسمی» می داند و پیشتر تا سقف 65 درصد بودجه آنان را تامین می کرد و بقیه را برعهده والدین می گذاشت. اما به گفته مقامات مدارس، این رقم دو سال پیش به 34 درصد و سپس اخیرا به 29 درصد کاهش یافته است.

 

دولت صهیونیستی پیشنهاد کرده است این رقم به 34 درصد افزایش یابد و تامین بقیه آن برعهده والدین باشد اما  مقامات مسیحی و والدین دانش آموزان این نسبت را رد کرده اند و خواستار منابع مالی برابر با مدارس مسیحی هستند.

 

وزارت آموزش رژیم اشغالگر در بیانیه ای اعلام کرد پیشنهادهایی برای حل وفصل این اختلاف مطرح شده است اما مقامات مسیحی این پیشنهادها را رد کرده و تصمیم گرفته اند این مدارس را « به ضرر دانش آموزان » تعطیل کنند./982/ب103/د

ارسال نظرات