۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۸۷۴۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی همگانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ترویج اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی همگانی است، گفت: نیاز است تا الگو و مدلی از اقتصاد مقاومتی را معرفی کنیم و با بسترسازی قدم های ارزشمند و متعالی برداریم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جمع مدیران شهرستان آمل با بیان این که ترویج اقتصاد مقاومتی نظام اسلامی را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می دهد، گفت: نیاز است تا تحقق اقتصاد مقاومتی به یک بسیج عمومی و نهضت تبدیل شود.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که ضرورت دارد تا فرزندان از همان دوران ابتدایی با مقوله اقتصاد مقاومتی آشنا شوند، افزود: اقتصاد مقاومتی جریانی مهم و ارزشمند است که باید با فرهنگ سازی در مسیر بهره گیری از آن گام برداریم.


حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ویژه و ارزنده ای در سرنوشت زندگی جامعه بشری دارد که دارای اثرگذاری حیاتی و گرانقدری برای فرد و جامعه است و می تواند اثرگذار و ثمربخش باشد.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی می تواند آینده جامعه را درخشان کند و برکات بسیاری داشته باشد، گفت: بهره گیری از اقتصاد مقاومتی زمینه ساز مقابله در برابر سختی ها می شود که تحریم ها و تهدیدهای دشمنان اثربخش نخواهد بود.


وی با اشاره به این که نیاز است در اقتصاد خانواده میانه روی و تعادل وجود داشته باشد، افزود: دین مبین اسلام مکتب پیشرفت است که می توانیم در سایه بهره گیری از تعالیم والای دینی به مراتب ارزنده و گرانقدری برسیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که ترویج اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی همگانی است، تصریح کرد: نیاز است تا الگو و مدلی از اقتصاد مقاومتی را معرفی کنیم و با بسترسازی قدم های ارزشمند و متعالی برداریم.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر اندیشمند متفکری مسائل اقتصادی را تصدیق می کند مردم در اقتصاد نقش اصلی دارند، گفت: اقتصاد مقاومتی شعاع متعددی دارد که نقطه اصلی آن جامعه و مردم است و باید از ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن استفاده شود.


حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: تجربه نشان می دهد کارخانه ها و تولیدات هر زمانی در دست مردم قرار گیرد سوددهی قابل توجهی داشته است که باید دولت نقش نظارت و زمینه سازی برای مدیریت مردمی ایفا کند.

وی با بیان این که نیاز است تا خانواده ایرانی برای داشته های خود برنامه ریزی داشته باشد تا بتوانیم خود را تقویت کنیم، گفت: محصولات داخلی در بازار وجود دارد که باید در مصرف آن ها کوشا باشیم و رغبتی نسبت به استفاده از کالاهای خارجی وجود نداشته باشد.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی قرار داریم که باید از ظرفیت های کشور در مسیر پیشرفت و تعالی استفاده کنیم، افزود: دولت و ملت باید در کنار هم باشند تا با عزمی جدی و ارزنده مسیر ترویج اهداف و آرمان های نظام اسلامی را استمرار دهیم.

وی ادامه داد: دولت و ملت می توانند با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر کشور را در راستای تحقق همدلی و همزبانی پیش برند که باید از ظرفیت ها و سرمایه های داخلی به درستی استفاده کنیم./1314/202/ب3

ارسال نظرات