۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۹۲۷
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی خبر داد؛

قرائت خطبه غدیر ویژه زائران غیر ایرانی حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برای زائران غیرایرانی حرم رضوی ویژه دهه ولایت برنامه هایی تدارک دیده شده که «قرائت خطبه غدیر» و نشست تخصصی «اصول صحیح رهبری و حکومت در اسلام» از مهم ترین آن ها است.
حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تبیین برنامه های زائران غیر ایرانی ویژه دهه ولایت اظهار کرد: خطبه غدیر جمعه دهم مهرماه مصادف با عید سعید غدیر ساعت 16 در صحن کوثر ویژه زائران غیرایرانی از سوی آقای پارسا قرائت می شود.

 

وی تصریح کرد: نشست تخصصی «اصول صحیح رهبری و حکومت در اسلام» با سخنرانی حجت الاسلام خیاط، دوشنبه ششم مهر ماه ساعت 16 نیز ویژه زائران غیر ایرانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های زائران غیر ایرانی حرم رضوی به طور همزمان با جشن های عمومی حرم در رواق های غدیر، کوثر، دارالمرحمه و صحن های کوثر و غدیر برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ اجتماعی ویژه عرب زبانان پس از نماز عصر در رواق دارالمرحمه و بعد از نماز مغرب و عشا در رواق کوثر برگزار می شود که تبیین موضوعاتی چون «قربانی از دیدگاه قرآن و احادیث»، «ولایت و مهدویت»، «روز غدیر در آیات و روایات» از جمله محورهای آن است.

 

حجت الاسلام حسینی برگزاری مسابقات «من معین الغدیر1»، «من معین الغدیر 3»، «علی عتبه الامام الهادی1»،  «علی عتبه الامام الهادی2»،«من معین الغدیر 3»، «من معین الغدیر 4» «من معین الغدیر5» را از دیگر برنامه های عرب زبانان ویژه دهه ولایت عنوان کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های اردو زبانان در رواق کوثر بیان کرد: «وحدت، سیاست معنویت با توجه به آیات و روایات»، «خلافت و لایت از منظر قرآن و سنت، ماهیت دولت علوی»، «فضائل و مناقب حضرت علی در قرآن»، «سفارشات پیامبر در مورد ولایت»، « تربیت فرزند در اندیشه علوی»، « پرهیز از تفرقه امت» موضوعاتی که ویژه این دسته از زائران تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی برگزاری حلقه های معرفت با موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی را از دیگر برنامه های ویژه اردو زبانان برشمرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مراسم ویژه انگلیسی زبانان در صورت حضور کاروان برگزار می شود که در آن موضوعاتی چون «عیدقربان عید بندگی»، «توجه به الهی بودن اعیاد قربان و غدیر»، «خودشناسی و کسب معرفت دربیان امام حسین(ع)، «از ولایت غدیر یا ولایت فقیه در نگاه احادیث»، «زیبایی های کلام حضرت علی درنهج البلاغه،» «ولایت فقیه در منطقه و بین الملل، جایگاه امام خمینی رهبر معظم انقلاب در استکبار ستیزی غدیر یک مسأله اسلامی و نه شیعی» تبیین و تشریح می شود.

 

وی افزود: برنامه های میهمانان گروه زبان های آذری، روسی و ترکی استانبولی نیز رواق غدیر برگزار می شود که شامل سخنرانی، بیان احکام و نماز جماعت است.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: کلاس های آموزشی عقیدتی، کلاس های حرم شناسی، مسابقات ویژه و مناسبتی، بیان احکام و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های ویژه عرب زبانان، اردو و آذری زبانان در حرم رضوی است./1308/302/ب3

ارسال نظرات