۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۵۲۱
بانک جهانی اعلام کرد؛

مصر و اسرائیل عامل کاهش رشد اقتصادی فلسطینی‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ بانک جهانی، مصر و رژیم صهیونیستی را عامل کاهش رشد اقتصادی فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری عنوان کرد.
بانک جهاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بانک جهانی هشدار داد اگر وضع موجود اقتصادی و سیاسی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ادامه یابد، احتمال درگیری مجدد آنها وجود دارد.

 

 بانک جهانی امروز (سه‌شنبه) با انتشار گزارشی نوشت، اگر اوضاع کنونی ادامه یابد، می‌تواند به ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی منجر شود. در کوتاه مدت، وضع موجود قابل تحمل نیست و خطر ناآرامی‌های اجتماعی و درگیری‌های بیشتر را بالا می‌برد.

 

بر اساس این گزارش، درصد جمعیت فلسطینی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در غزه به 39 درصد و در کرانه باختری نیز به 16 درصد رسیده است.

 

در گزارش بانک جهانی آمده، فلسطینی‌ها برای سومین سال متوالی در حال فقیرتر شدن هستند. کمک‌های اهدایی به آنها نیز رو به کاهش است.

 

بانک جهانی همچنین اعلام کرد، نرخ بیکاری در غزه بالاست، به ویژه نرخ بیکاری میان جوانان غزه به 60 درصد رسیده و 25 درصد فلسطینی‌ها نیز اکنون در فقر زندگی می‌کنند.

 

بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد محدودیت‌هایی که اسرائیل و مصر بر صادرات و واردات کالا به غزه اعمال کرده‌اند، عامل عدم رشد اقتصادی فلسطینی‌ها بوده است. از این رو، از رژیم صهیونیستی و مصر خواست، محاصره غزه را به نحوی پایان دهند که در عین برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی، به وضعیت موجود نیز پایان دهد./981/ب102/د

ارسال نظرات