۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۹۲۰۷۰
به مناسبت سالروز عید غدیر؛

جشن ولایت در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن ولایت امروز در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد.
ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام غلامرضا نجفی امروز در جشن ولایت که در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد، گفت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

 

معاون فرهنگی دادگستری سیستان و بلوچستان به اهمیت ولایت در دین افزود: یکی از اصحاب امام صادق(ع) به محضر ایشان آمد و سؤال کرد از میان روزه، حج، زکات و ولایت کدام یک اهمیت بیشتری دارد؟!

 

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند جایگاه ولایت از تمام موارد دیگر والاتر است؛ زیرا اگر ولایت نباشد هیچ‌یک از موارد دیگر محقق نخواهد شد مصیبت‌های کنونی جهان اسلام نیز بدلیل افراط و یا تفریط از خط امام است.

 

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: سفارشات فراوانی در خصوص بزرگداشت روز غدیر از سوی معصومین بیان شده است همچنین اعمالی در این روز وارد است که اکثر اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد.

 

وی اعمال عید غدیر را برشمرد و اظهار داشت: از حضرت علی(ع) نقل شده که هرکس مؤمن روزه‌داری را در غدیر افطاری دهد، مانند این است که صدهزار پیامبر، صدیق و شهید را افطاری داده است.

 

معاون فرهنگی دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: همچنین در روایات آمده است که غدیر روز ولایت و برادری بوده و این دو پیوندی ناگسستنی با هم دارند یکی از آداب این روز، خواندن عقد اخوت است علاوه بر این، بیزاری جستن از کسانی که به اهل بیت ظلم کردند، جزو اعمال روز عید غدیر است.

 

وی خاطرنشان کرد: تبریک گفتن به یکدیگر، تبسم، توسعه زندگی، جشن گرفتن، حمد و سپاس خدا گفتن، دید و بازدید، روزه و زیارت امیرالمؤمنین(ع) دیگر اعمال روز غدیر هستند./831/202/ب3

ارسال نظرات