۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۹۲۹
به همت پلیس آذربایجان‌شرقی؛

اموال سرقت شده موزه قرآن و کتابت تبریز کشف شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از کشف اشیاء عتیقه‌ای که در سال 92 از موزه قرآن و کتابت تبریز به سرقت رفته بود، خبر داد.
موزه قرآن و کتابت تبريز

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، سردار محسن حسن‌خانی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، در جمع حبرنگاران اظهار داشت: به دنبال سرقت اشیاء نفیس و گرانبها از موزه قرآن و کتابت تبریز در سال 92، قسمتی از اشیاء مسروقه در همان سال کشف شد.

 

وی ادامه داد: به منظور کشف باقیمانده اقلام مسروقه، تیم ویژه‌ای از پلیس استان آذربایجان‌شرقی اقدامات اطلاعاتی و فنی خود را برای رسیدگی این پرونده آغاز کردند.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: سرنخ‌های به دست آمده حاکی از آن بود که قاچاقچیان، اموال مسروقه را به دیگر استان ها منتقل کرده اند بنابراین با توجه به اهمیت این پرونده، هماهنگی‌های لازم برای دستگیری اعضای این باند با پلیس استان های مزبور صورت پذیرفت.

 

حسن‌خانی خاطرنشان کرد: پس از دو سال تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه اعضای باند در تهران و همچنین تبریز شناسایی و طی یک عملیات ضربتی اعضای این باند بزرگ سرقت اقلام عتیقه در این دو شهر دستگیر شدند.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات، بیش از 1500 (هزار و پانصد) قطعه انواع مسکوکات دوران هخامنشی، ساسانی و اشکانی، قرآن نفیس سده اول اسلام به خط کوفی و بر روی چرم، دهها قبضه شمشیر، سرنیزه و خنجر، ده ها جلد قرآن خطی نفیس در ابعاد مختلف و تعدادی گردن آویز طلا، انواع آبگینه و بشقاب سفالی، مدال های افتخار و گردنبندهای زینتی در این عملیات کشف شد.

 

حسن‌خانی ضمن تشکر از همکاری گسترده و مناسب دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی و قضایی، یادآور شد: ارزش دقیق اشیای کشف شده توسط کارشناسان در حال بررسی است ولی شواهد نشان می‌دهد که ارزش میلیاردی دارند./935/102/ب3

ارسال نظرات