۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۳۸۰۶

بنیاد حفظ آثار آذربایجان‌شرقی ناشر برگزیده دفاع‌مقدس انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی به عنوان ناشر برگزیده ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزیده شد.
سردار عزت الله جعفري، مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان آذربایجا‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتشارات "صریر" و اداره حفظ آثار استان آذربایجان‌شرقی سومین ناشر برتر با 214 عنوان کتاب، در حوزه دفاع‌مقدس انتخاب شد. "چشمان عاشورایی" و "دل دریایی اصغر" زندگی‌نامه و خاطرات شهید اصغر علی‌پور،تازه‌ترین کتاب این انتشارات در این نمایشگاه بود. غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند، آشنایی‌ها، کمی موجی هستم، با تو می‌مانم، ناله‌های شباهنگی، آشنایی با دفاع‌مقدس، گل‌های عاشورایی جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های غرفه نشر صریر بودند.


وی افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس که 850 ناشر داخلی و 76 ناشر خارجیدر آن حضور داشتند، روز دوشنبه 13 مهرماه با موضوع احیای دریاچه ارومیه به کار خود پایان داد.


مدیرکل حفظ آثار استان خاطرنشان کرد؛ برای نخستین‌بار سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به صورت همزمان با ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار شد و در مراسم اختتامیه، از ناشران برتر این حوزه در سه بخش دولتی، خصوصی و کتاب برتر تجلیل شد.ناشر برتر حوزه دفاع‌مقدس، انتشارات 27 بود که کتاب "حبیب تولدی دیگر" نوشته گلعلی بابائی توسط نشر 27در این نمایشگاه رونمایی شد.


وی افزود: سوره مهربا 400 عنوان کتاب در ششمین نمایشگاه دفاع‌مقدس حضور داشت که به عنوان دومین ناشر برتر این نمایشگاه انتخاب شد. پُرفروش‌ترین کتاب این انتشارات در این نمایشگاه، کتاب "آن بیست وسه نفر" با تقریظ مقام معظم رهبری بود.


سردار جعفری ادامه داد: سومین ناشر منتخب، بنیاد حفظ آثار و تشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی (نشر صریر) بود که آثار متنوع و متعددی را به مخاطبان خود ارائه نموده بود. ذکر این نکته ضروری است که کارشناسان و نویسندگان تبریزی همچون آقایان رضا قلیزاده، داود امیریان و خانم سپهریحضور پررنگی در برنامه‌های جنبی و نشست‌های نمایشگاه داشتند.


وی افزود؛ مخاطبان در ایام برگزاری جشنواره این نکته را به ما یادآور شدند که علاقه دارند اطلاعات بیشتر و متنوع‌تری از سرداران و رزمندگان لشکر عاشورا چون آقامهدی باکری، حمید باکری، علی تجلایی و دیگر عزیزان و شهداء به دست آورند، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک جوابگوی خواسته‌های به حق مردم شهیدپرور استان باشیم و آثار متنوعی در این حوزه تولید کنیم.


شایان ذکر است، در بخش خصوصی، انتشارات خورشید باران به عنوان ناشر برتر انتخاب شد. این ناشر با 90عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داشت. کتاب‌های  "منظومهمعراجسرخ"و"بال‌های نقره‌‌ای" دو اثر این انتشارات‌اند که در نمایشگاه دفاع مقدس رونمایی شدند.


مؤسسه شهید کاظمی به عنوان دومین ناشر و دارخویین به عنوان سومین ناشر در این نمایشگاه انتخاب شدند. کتاب «آقای مدیر» پُرفروش‌ترین اثر دارخویین در این دوره از نمایشگاه کتاب بود. اثر "اطلس نبردهای ماندگار ارتش" به عنوان کتاب برتر ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انتخاب و مورد قدردانی قرار گرفت./935/102/ب1

ارسال نظرات