۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۹۵۰۰۷
امام جمعه صوفیان:

دشمن به فکر نفوذ و استحاله نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مردانی‌پور چرایی ممنوعیت و مضر بودن مذاکره با آمریکا را مراقبت از شیطنت‌های شیطان بزرگ در توطئه مرموز نفوذ و سلطه دوباره در ایران و منطقه دانست و گفت: دشمن به فکر نفوذ و استحاله نظام است.
حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفيان

حجت الاسلام مردانی‌پور امام جمعه صوفیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت:ماه محرم ،ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه ایستادگی برآرمانها و ارزشهای دینی و انسانی و ماه هدایت افکار و اندیشه در جهت آموزه های مکتب سیدالشهداء(ع)است.

 

وی با بیان این‌که مسائل منطقه، حادثه منا و مسائل سیاسی منطقه همه در راستای تضعیف نظام اسلامی است، ادامه داد: بی کفایتی مسؤولان سعودی منجر به کشته شدن هزاران تن در حج امسال شد به گونه ای که تعداد بالای کشته شدگان، مجروحان و مفقودان این حادثه در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است، و این نشان بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود است.

 

حجت الاسلام مردانی‌پور ابراز داشت: تداوم مطالبات از عربستان سعودی در خصوص پاسخگویی نسبت به علل وقوع فاجعه و کم و کیف پیگیری مطالبات خواسته‌ی همه ملت ایران است زیرا فاجعه غمبار منا برای امت اسلام و ملت مسلمان ایران اعم از شیعه و سنی مصیبت های غیرقابل جبرانی را به بار آورد تاجایی که تعداد قابل توجهی از هموطنان اهل سنت ما در این حادثه جان باختند.

 

وی افزود: از این رو تبیین ابعاد مختلف فاجعه منا فراتر از مذهب و قوم خاصی باید صورت پذیرد و لازم است از قالب های مختلف حقوقی و رسانه ای و دینی برای زنده نگه داشتن و تداوم مطالبه از سعودی ها در عرصه های داخلی و منطقه ای و بین المللی همانند همایشها و کنگره ها انجام یابد.

 

امام جمعه صوفیان در ادامه سخنان خود چرایی ممنوعیت و مضر بودن مذاکره با آمریکا را مراقبت از شیطنت‌های شیطان بزرگ در توطئه مرموز نفوذ و سلطه دوباره در ایران و منطقه دانست و افزود : مردم ایران اجازه فعالیت و هرگونه تحرکات به آمریکا در ایران را نخواهند داد.

 

حجت الاسلام مردانی‌پور اعتماد به آمریکا را ساده اندیشی دانست و ائتلاف روغین غرب را یک نشان دیگر از دروغ پردازی های غرب عنوان کرد و افزود: ائتلاف واقعی علیه داعش در مقابل ائتلاف دروغین و فرسایشی غرب و ورود روسیه در عرصه مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه بود تا نشان دهند ائتلاف واقعی چگونه می تواند تروریسم را از بین ببرد و غربی ها و در رأس همه آنها آمریکا ورژیم صهیونیستی وآل سعود آتش افروزان سوریه وعراق هستند.

 

وی تصریح کرد: جنگنده‌های روسی با موشک باران خود تنها در چهار روز موفق شدند اهدافی را که ائتلاف ضد داعش آمریکا متشکل از 60 کشور در 13 ماه محقق نکرده بودند، به دست آورند، این موضوع نشان می‌دهد هدف اساسی و واقعی آمریکا و متحدان و ابزارهایش مبارزه با تروریسم نیست و آنها به دنبال ایجاد پوشش و حمایت و پشتیبانی تروریسم و هدایت آن در مسیر ترسیم نقشه‌های تجزیه ‌طلبانه در سوریه و عراق از طریق تاکتیک فرسایش نرم هستند./854/302/ب3

ارسال نظرات