۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۱۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان:

فاجعه منا بایستی سر فصل تبلیغی مبلغان در ماه محرم قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با اشاره به این که آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی و سوء مدیریت خود در فاجعه منا اقدامات بسیاری را انجام داده است، گفت: فاجعه منا بایستی سر فصل تبلیغی مبلغان در ماه محرم قرار گیرد.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبيلغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، پیش از ظهر امروز در همایشی ویژه مبلغان و مداحان خواهر که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام به مداحان و مبلغان خواهر و اشاره به جانباختن تعدادی بسیاری از زائران بیت الله الحرام، ابراز داشت: فاجعه منا بایستی از فصل های تبلیغی مبلغان در ماه محرم قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که جهان اسلام از توطئه ها و جنایت های آل سعود ضربات بسیاری دیده است، اظهار داشت: ریشه پیدایش آل سعود از سال 1902 میلادی که انگلیس برای نفوذ در منطقه این رژیم را در منطقه حاکم کرد، دارد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که جنایت ها و خباث آل سعود برای همه آشکار است، ادامه داد: تخریب قبور اهل بیت(ع) در بقیع، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) از جمله این جنایت ها است که برای آنها افتخار به شمار می رود.

 

حجت الاسلام بلک با تأکید براین که آل سعود سرشار از اعتقادات پوچ، بی ارزش و به دور از اسلام ناب محمدی است، گفت: رژیم عربستان سعودی سه برابر هزینه برای نابودی رژیم اشغالگر قدس را جهت تهاجم به کشورهای مظلوم همچون سوریه می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با تأکید براین که حق زائران بیت الله الحرام باید روشن و نسبت به آن نباید بی تفاوت شد، خاطرنشان کرد: از نظر رژیم آل سعود نجات دادن مسدومان حادثه منا به معنای مبارزه با تقدیر الهی است؛ عربستان باید جواب خود را از تقدیرات الهی بگیرد.

 

وی با اشاره به این که آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی و سوء مدیریت خود در حادثه منا اقدامات بسیاری را انجام داده است، بیان داشت: خواسته عربستان سعودی تفرقه میان شیعه و سنی است؛ شیعه وهابیت و نه اهل سنت را دشمن خود می داند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مبلغان در مسائل تبلیغی و مراسم های محرم، دچار تفرقه مذهبی و قومیتی نشوند، ادامه داد: این قشر با توجه به قداست مجالس همه وجود خود را در خدمت این کار قرار دهند.

 

حجت الاسلام بلک ابراز داشت: باتوجه به این که مردم در مراسم های عزاداری وقتی را صرف می کنند، سخنرانان، مبلغان و مداحان باید پاسخگوی عمر مردم در ازای آمدن به مجلس امام حسین(ع) باشند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان آمادگی مبلغان و مداحان در ارائه مطالب را نخستین وظیفه مبلغان و مداحان خواند و اظهار داشت: بایستی خود را به مطالب مفید باتوجه به مسائل روز جهان اسلام مجهز کرد.

 

وی بیشترین پرونده ها در دادگستری استان خوزستان را در زمینه خانواده برشمرد، ابراز داشت: مبلغان و مداحان در زمینه های مسائل خانواده، سازگاری و گذشت، حجاب و عفاف، اخلاق و امانتداری به صورت ویژه اهتمام ورزند.

 

این مقام مسؤول عدم تأمین منابع فکری و اعتقادی در داخل را سبب تأمین آن از سوی بیگانه و به انحراف کشیدن جامعه برشمرد و اظهار داشت: تذکر و امر به معروف باید براساس استدلال و مهربانی انجام شود چرا که مداحان و مبلغان طبیب معالج مردم در مسائل دینی هستند./9453/202/ب3

ارسال نظرات