۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۵۱۵۲
محسن رضایی در شهرکرد:

تکفیری ها در سوریه دفن خواهند شد/ نام شهید همدانی برای همیشه ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا خواهد دید تکفیری ‌ها در سوریه دفن می ‌شوند و به دنیا نشان خواهیم داد جهان اسلام جهان توطئه ‌گری و فتنه ‌گری نیست.
محسن رضايي محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز در اختتامیه کنگره ملی سرداران و 2 هزار و 400 شهید استان چهارمحال و بختیاری که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی ما در کشور و منطقه با مسائلی مواجه هستیم به نحوی که در داخل کشور نیز افرادی وجود دارند که مشکلاتی را برای کشور به وجود می ‌آورند.

 

وی با اشاره به این که در منطقه نیز اسلام جاهلی به راه افتاده که بزرگ ترین دشمنی را با اسلام انجام می ‌هد و منطقه را به آشوب کشیده است، گفت: در یمن، افغانستان، آسیای مرکزی و سوریه یک فتنه بزرگ در حال شکل‌ گیری است با نام اسلام، از همین رو ما باید هم در داخل و هم در بیرون از کشور راه شهدا را ادامه دهیم.

 

رضایی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری نخستین نقطه ‌ای بود که اسلام ناب محمدی(ص) در آن مستقر شد، سال 17 هجری قمری اسلام به این نقطه آمد و در طول تاریخ اسلام، این استان همیشه مؤمن و مبارز اسلام ناب بوده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که از طرفی مردم این سرزمین تعلق خاصی به ایران و ملیت خود داشتند و در دفاع از سرحدات ایران اسلامی نقش پررنگی ایفا کردند، ادامه داد: مردم استان چهارمحال و بختیاری همیشه پیش قدم بوده و غیرت داشتند و نسبت به ارزش‌ های اسلام جدی بودند.

 

رضایی گفت: در جریان مبارزه با رضا شاه ملعون، عنایت ‌الله خان که از خوانین بختیاری بود پس از این که توانست شهرکرد را از دست آن‌ ها خارج کند اعلام کرد همه زنان می ‌توانند چادر به سر کنند و مردان کلاه پهلوی را از سر بردارند.

 

وی افزود: این حرکت نشان از این دارد که مردم چهارمحال و بختیاری در حفظ ارزش ‌ها هیچ ‌گاه از مسیر خارج نشدندو همیشه و در همه حال در مسیر اسلام و انقلاب قدم گذاشته اند و لحظه ای از آرمان های نظام دست نکشیده اند.

 

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که در جریان انقلاب اسلامی بختیاری ‌ها اقدامات مؤثری انجام دادن که از آن جمله می ‌توان به 19 بهمن 57 اشاره کرد که طی آن بختیاری ‌ها به سمت تهران حرکت کرده و در آنجا با اعلام بیزاری از بختیار پشتیبانی خود را از انقلاب اعلام کردند.

 

رضایی با بیان این که اوج افتخارات چهارمحال و بختیاری در تیپ 44 قمر بنی هاشم(ع) و زمان دفاع مقدس اتفاق افتاد، افزود: در آن زمان مردم چهارمحال و بختیاری با سایر استان‌ ها به جبهه اعزام می ‌شدند اما به این نتیجه رسیدیم که این استان می ‌تواند با داشتن تیپ تأثیر مهمی در جنگ داشته باشد.

 

وی با تأکید بر این که کنگره شهدا برای بزرگداشت رادمردانی است که زمان برای نشان دادن اوج ایثار آن ‌ها کفایت نمی ‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از این بزرگ مردان حسین همدانی است که تا زمانی که شهید نشده بود کسی از حضور وی در کشور خبر نداشت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امثال حسین همدانی‌ ها در این کشور زیاد هستند اما چون اتفاقی برای آن‌ ها نمی ‌افتد کسی آن ‌ها را نمی‌ شناسد و این خود آن‌ ها هستند که نمی ‌خواهند جلوی دوربین بیایند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که حسین همدانی از سال 55 مبارزات خود را آغاز و تا چند روز پیش که در کنار حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید 40 سال در حال مبازره بود و این کم چیزی نیست، اضافه کرد: همدانی هم انقلابی بوده و هم مبارز در مقابل بعثی ‌ها و هم مجاهد فی‌سبیل‌الله که یاد و نامش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

 

رضایی تأکید کرد: نمونه ‌های زیادی از این مبارزان در تیپ قمر بنی ‌هاشم(ع) دیده می ‌شود اما دلیل ناشناخته ماندن آن‌ ها خواست خودشان است که هیچ گاه اجر کارشان را با غیر خدا معامله نمی ‌کنند.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی و نظام ولایت ‌فقیه در طول تاریخ اسلام پاک ‌ترین نظام سیاسی است و این پاکی هم در زمان امام و هم در زمان رهبر معظم انقلاب نمود کرده است.

 

رضایی با تأکید بر این که ما در طول 36 سال انقلاب همواره موفق بودیم، ادامه داد: این در حالی است که در زمینه اقتصادی مشکلاتی داشتیم و دلیل وجود این مشکلات نبود مسائل اقتصادی در دست نیروهای انقلابی است که اگر بود، همانطور که در بحث امنیت و اقتدار حرف نخست را می ‌زنیم در این زمینه هم با اجرای اقتصاد مقاومتی امروز در جایی که باید می ‌ایستادیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که امروز ما در کشور راه شهدا را تا نیمه آمده‌ایم، افزود: در این راه ما گره‌ های زیادی را باز کرده و پیچ و خم ‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: هنوز هم در کشور افرادی حضور دارند که از زمان طاغوت باقی مانده و با افکاری که در این زمینه دارند مشکلاتی را برای کشور درست کرده ‌اند.

 

رضایی افزود: شرایط حساسی که با آن مواجه هستیم به ما می ‌گوید نباید به فکر استراحت باشیم و بدانیم فتنه و جریان تکفیری که یک سر آن به آمریکا، اسرائیل و عربستان وصل است ما را وادار می ‌کند که کار را تا پایان ادامه دهیم.

 

وی تأکید کرد: دنیا خواهد دید تکفیری ‌ها در سوریه دفن می ‌شوند و به دنیا نشان خواهیم داد جهان اسلام جهان توطئه ‌گری و فتنه‌گری نیست.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی ‌ها با راه انداختن گروه ‌های داعش و تکفیری در کشورهای اسلامی به دنبال جلوگیری از شکست استراتژیک خود در این کشورها هستند اما آمریکا و غرب بداند در یک بن بست کامل در خلیج فارس قرار دارند و هرگز نمی‌ توانند با کمک این گروه‌ ها از بن بست خارج شوند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: در زمان بوش آمریکا در باتلاق افغانستان و عراق بود اما امروز در باتلاق عراق، سوریه، یمن، افغانستان افتاده و به یقین با دست و پا زدن بیشتر در این باتلاق فرو می ‌رود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که 37 سال است که آمریکا در مقابل ایران ایستاده است و با جنگ، تحریم و ... می‌خواهد ایران را از پا درآورد اما هنوز موفق نشده و ما در مقابل آن ایستاده‌ایم، تاکید کرد: امروز دشمن از راه دیگر یعنی راه فرهنگی وارد کشور شده و ما باید با آگاهی کامل راه را بر این دشمن ببندیم.

 

رضایی گفت: شهدا درس‌های زیادی به ما دادند که از راه شهدا و مقاومت آن ‌ها می ‌توان برای آینده درس گرفت و جنگ نرم را مانند جنگ سخت و تحریم پشت سر بگذاریم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: حضور مردم در تشییع جنازه شهدای غواص نشان عشق و علاقه مردم به این عزیزان بوده است اما در همین زمان بود که جنایت آل‌ سعود که سبب جان باختن عده زیادی از حجاج شد، احساسات مردم را جریحه ‌دار کرد و ما به آن‌ ها می‌گوییم هرگز از این موضوع نمی ‌گذریم.

 

رضایی با بیان این که همانطور که همه افرادی که در شهید شدن شهدای غواص نقش داشتند، نابود شدند، آل سعود هم بداند و بترسد از سرنوشت صدام و بداند روزی این بلا بر سر خودشان می ‌آید چراکه آمریکا نوکران خود را در انتها نابود می‌ کند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما در بحث منا با نجابت برخورد کردیم اما، آل ‌سعود پول اسلام را خرج صهیونیست ها می ‌کند و این مسیر درستی نیست و ما در این راه همچنان صبر و نجابت مان را حفظ می ‌کنیم.

 

وی پیام شهید همدانی را در مسائل سوریه برای مردم روشن عنوان کرد و گفت: ما برای امنیت و صلح در منطقه و همچنین حفظ جان انسان ‌ها قیمت پرداخت می ‌کنیم و شهادت سردار همدانی یکی از این قیمت ‌ها است./9457/پ201/ج

 

ارسال نظرات