۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۹۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم افزایش فعالیت روحانیان در زمینه مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر افزایش فعالیت روحانیان در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: مبلغان اعزامی به مساجد باید تلاش بیشتری در راستای تشریح و تبیین مضرات مواد مخدر داشته باشند.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي حجت الاسلام خادمي- شوراي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اعزام بیش از 900 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی همزمان با ماه محرم، اظهار کرد: یکی از مسؤولیت های ویژه این مبلغان اعزامی، تشریح و تبیین موضوع مواد مخدر و آسیب های آن در سخنرانی ها و مراسمات ماه محرم است.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی این روحانیان پیش از ماه محرم و قبل از اعزام به مساجد، با شرکت در جلسات آموزشی و توجیهی با عنوان طلایه داران تبلیغ، آموزش های لازم در زمینه طرح مسائل مربوط به مواد مخدر را فرا گرفته اند، افزود: این روحانیان در سخنرانی های خود به مناسبت ماه محرم به صورت ویژه به موضوع مواد مخدر نیز پرداخته و برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در این زمینه روشن گری خواهند کرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی بر افزایش فعالیت روحانیان در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: مبلغان اعزامی به مساجد باید تلاش بیشتری در راستای تشریح و تبیین مضرات مواد مخدر داشته باشند.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: افزون بر فعالیت های آگاهی بخش روحانیان در مناسبت های مذهبی در زمینه مواد مخدر، نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی آماده است تا در سایر ایام سال نیز اقدام به برگزاری دوره های مبارزه به مواد مخدر با حضور روحانیان برگزیده در شهرستان های مختلف استان بکند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهش جرائم مختلف در جامعه، مردم نقش اساسی را دارند، تصریح کرد: بهترین کاری که مردم می توانند در این زمینه انجام دهند نهی از مصرف مواد مخدر است زیرا اگر مصرف کننده وجود نداشته باشد دیگر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر نیز وجود نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: وقتی یک جنس خریدار نداشته باشد کار فروشنده نیز عملا متوقف می شود که در زمینه مواد مخدر نیز این موضوع کاملا صادق است.

 

وی در ادامه با اشاره به ریشه های استکباری شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ما، خاطرنشان کرد: باید پیامدهای ناشایست این بلای خانمان سوز به عنوان یک منکر بزرگ در همه ابعاد برای اقشار مختلف به ویژه نسل های جوان و نوجوان کشور تشریح و تبیین شده و همه مردم و مسؤولان در این راستا احساس وظیفه کنند.

 

حجت الاسلام خادمی همچنین با یادآوری نقش رسانه ها در این زمینه، اضافه کرد: رسانه ها نیز همانند نهاد روحانیت وظیفه دارند برای آگاهی بخشی به عموم مردم و تشریح پیامدهای مصرف مواد مخدر در جامعه روشن گری کنند.

 

وی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان و نیز رسانه ها به عنوان انتقال دهندگان پیام در زمینه مبارزه با مواد مخدر توان بالایی دارند، تصریح کرد: باید مسؤولان و متولیان این حوزه از ظرفیت روحانیت و رسانه ها در این زمینه بهره بیشتری برده و از پتانسیل موجود به نحو مطلوب تری استفاده کنند.

 

گفتنی است، در این نشست سایر اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی نیز راهکارها و نقطه نظرات دستگاه متبوع خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر مطرح کرده و به بحث گذاشتند./9314/202/ب2

ارسال نظرات