۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۶۰۴۷

آمریکایی‎ها در اعتراض به جنایت‎های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ ده‎ها تن از شهروندان آمریکایی از جمله برخی یهودیان مخالف رژیم صهیونیستی در اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان تظاهرات کردند.
تظاهرات آمريکايي ها به رژيم صيهونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها نفر از شهروندان آمریکایی از جمله برخی یهودیان مخالف رژیم صهیونیستی در اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری، قدس و باریکه غزه و حمایت های آمریکا از این رژیم، در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها عبارت های "فلسطین باید آزاد شود" و "به تجاوزات صهیونیستی علیه غزه پایان دهید" درج شده بود. آنها همچنین شعار می دادند که "اشغالگری رژیم صهیونیستی باید متوقف شود"، "نتانیاهو جنایتکار جنگی است" و "اوباما، دست از حمایت اسرائیل بردار".

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تجاوزات اخیر علیه فلسطینیان و تجاوزات علیه مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند و از موضع باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر قدس انتقاد کردند. آنها ضمن انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال خشونت نظامیان صهیونیست، از کاخ سفید خواستند که حمایت های مالی خود از رژیم صهیونیستی را که دست به جنایت های جنگی و نقض حقوق بشر می زند، متوقف کند.

 

"رابی اسرائیل دیوید وایس" سخنگوی اتحادیه یهودیان مخالف رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال خبرگزاری آناتولی، سیاست های این رژیم در حمایت از اقدامات خشونت بار اخیر را محکوم کرد و گفت: دلیل آمدن ما به اینجا این است که می بینیم مردم بیگناه و غیر نظامیان کشته می شوند، اما اگر نگاه کلی به این مساله داشته باشیم می بینیم که رژیم صهیونیستی از سال ها پیش سیاست های خشونت بار خود را ادامه می دهد.

 

یک شهروند آمریکایی به نام "دیوید باروس" نیز که در تظاهرات مذکور شرکت کرده بود، خاطر نشان ساخت که وی برای حمایت از فلسطین در این تظاهرات حضور پیدا کرده است و دولت آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی که حقوق بشر را زیر پا می گذارد، شریک جرم شده است.

 

  گفتنی است اراضی اشغالی فلسطین از آغاز ماه اکتبر جاری به خاطر تجاوزات مکرر صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی شاهد درگیری های شدید میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی است و تاکنون ده ها عملیات مقاومتی شامل؛ حمله با سلاح سرد و تیراندازی علیه صهیونیست ها صورت گرفته است که منجر به هلاکت 7 صهیونیست و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر شده است و این مساله باعث عدم احساس امنیت صهیونیست ها شده است. در جریان انتفاضه قدس 42 فلسطینی نیز شهید و بیش از 1500 نفر زخمی شده اند./994/ب102/د

ارسال نظرات