۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۱۱۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شناخت شخصیت امام حسین در تقویت فرهنگ عمومی مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که با بیان این که در فرهنگ عمومی بر ازرش ها تیکه می شود، گفت: شناخت شخصیت امام حسین(ع) و معرفت حسینی در تقویت فرهنگ عمومی مؤثر است.
 نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: شناخت شخصیت امام حسین(ع) و معرفت حسینی در تقویت فرهنگ عمومی مؤثر است.


وی با بیان این که ضمانت فرهنگ عمومی به واسطه معرفت حسینی است، افزود: حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در فرهنگ عمومی بر ازرش ها تیکه می شود، عنوان داشت: فرهنگ عمومی به دنبال عزت بخشی در جامعه است.


وی با بیان این که امام حسین(ع) امام خوبی ها، نیکی ها و علم است، یادآور شد: ایشان پرورش یافته خانه علوی، نبوی و فاطمی است.


پایه فرهنگ عمومی علم، دانش، عقل و حکمت است
نماینده ولی فقیه در لرستان پایه فرهنگ عمومی را علم، دانش، عقل و حکمت بیان کرد و اظهار داشت: فرهنگ عمومی فرهنگ ارزش ها در برابر ضد ارزش ها است و به دنبال ترویج و نهادینه کردن ارزش ها در جامعه است.


وی با بیان این که از نظر اسلام فرهنگ عمومی ارزش دارد که بر محور ولایت باشد، افزود: محور فرهنگ امامت و ولایت است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که آنچه در عاشورا اتفاق افتاد، قوی ترین فرهنگ است، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا، فرهنگ عزت، پیشرفت، رشد و تعالی است.


وی با اشاره به این که ملت ایران در طول 37 سال با وجود مشکلات و سختی ها هیچ گونه مشکلی برای نظام نداشته اند، اظهار داشت: چراکه مردم ما تربیت شده ی فرهنگ عاشورا هستند.


بصیرت افزایی و استقامت درس فرهنگ عاشورا است
امام جمعه خرم آباد با بیان این که فرهنگ عاشورا برای ما سراسر درس است، یادآور شد: استقامت، بصیرت افزایی و عزتمندی درس فرهنگ عاشورا است.


وی تصریح کرد: استقامت و ایستادگی دوران دفاع مقدس بزرگ ترین درسی بود که ما از فرهنگ عاشورا گرفتیم.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که دشمن علیه فرهنگ، ارکان نظام، روحانیت، جهاد و شهادت برنامه ریزی می کند، گفت: دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش ها در جامعه است.


وی تأکید کرد: امروز مهم ترین وظیفه ما در برابر اقدامات دشمن بصیرت افزایی و حفظ ارزش ها است.


نماینده ولی فقیه در لرستان بیشتر کردن تأثیر گذاری فرهنگ صحیحی که در اختیار داریم را از دیگر وظایف مهم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیان کرد./9459
/202/ب2

ارسال نظرات