۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۹۶۴۰۶

افزایش کمک دفاعی آمریکا به تل آویو برای خشونت بیشتر علیه فلسطینیان

خبرگزاری رسا ـ با وجود افزایش خشونت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سرزمین اشغالی، آمریکا در تلاش است که کمک‌های دفاعی به صهیونیست‌ها را افزایش دهد.
آمريکا و اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی و آمریکا مذاکرات درباره کمک‌های آتی آمریکا به این رژیم را که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم در اعتراض به توافق هسته‌ای ایران به تعلیق درآورده بود را از سرگرفتند.

 

طبق گزارش روزنامه «دیلی صباح»، آمریکا و رژیم صهیوینستی به دنبال رسیدن به توافق در خصوص بسته کمکی 10 سال برای تمدید کمک‌های کنونی آمریکا به تل‌آویو به ارزش 3 میلیارد دلار در سال بودند که این بسته کمکی در سال 2017 منقضی می‌شود اما به دنبال توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در ماه ژوئیه، نتانیاهو گفت‌وگوهای دفاعی با آمریکا را به تعلیق درآورد.

 

«ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: در حالی که توافق هسته‌ای در حال حاضر در حال پیشروی است، اسرائیل نیز رو به جلو حرکت می‌کند و امیدوار است که یک سیاست مشترک با آمریکا به وجود آورد و ادامه خطراتی که ایران به همراه دارد را مورد توجه و بررسی قرار دهد.

 

وی ادامه داد: مذاکره درباره یادداشت تفاهم جدید بین اسرائیل و آمریکا برای مدتی به حالت تعلیق درآمده بود و هفته گذشته در واشنگتن از سرگرفته شد.

 

طبق این گزارش، قبل از تعلیق مذاکرات، دو طرف اسرائیلی و آمریکا در خصوص بسته جدید کمکی آمریکا به اسرائیل به ارزش 3.6 الی 3.7 میلیارد دلار در سال تاحدودی به توافق نزدیک شده بودند و حتی مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند که این مبلغ می‌تواند بیش از این نیز افزایش یابد.

 

ژنرال «جوزف دانفورد» یکی از افسران ارشد نظامی آمریکا روز شنبه هفته جاری برای دیدار با درمر وارد سرزمین اشغالی شد.

 

در حالی آمریکا یک سیگنال‌هایی درباره افزایش کمک نظامی به رژیم صهیونیستی از خود نشان داده است که تنش‌ها بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد.

 

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که انتفاضه قدس از اول ماه جاری (اکتبر) آغاز شده و تا کنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین 45 شهید و بیش از 1800 زخمی داشته است.

 

از طرف دیگر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه (امروز) در سفر اروپایی خود به «مادرید» پایتخت اسپانیا در مقابل خشونت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تأکید کرد که صهیونیست‌ها همیشه حق دفاع از شهروندان خود در مقابل خشونت‌ها را دارند.

 

آمریکا در حالی تلاش می‌کند از صهیونیست‌ها حمایت نظامی کند که هزاران نفر از معترضان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به اقدامات خشونت‌بار صهیونیست‌ها در کرانه باختری و نوار غزه در حومه «شیکاگو» و «نیویورک» تظاهرات برپا کردند  و خواستار پایان حمایت آمریکا از جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شدند./982/ب101/د

ارسال نظرات