۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۸۱۹
کارشناس مذهبی:

بهترین راه رسیدن به خدا اتصال به امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام یادگاری بهترین راه اتصال به خدا را اتصال به امام حسین(ع) دانست و گفت: اصحاب امام حسین (ع) امام زمان خود را شناختند و به بالاترین درجه سعادت دست یافتند.
اصحاب الحسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی یادگاری در مراسم شب هفتم ماه محرم در دانشگاه امام رضا (ع) مشهد، به بیان خصیصه اصلی اصحاب امام حسین (ع) پرداخت و گفت: اصحاب امام حسین (ع) امام زمان خود را شناختند و به بالاترین درجه سعادت دست یافتند.

 

وی در ادامه افزود: بهترین راه اتصال به خدا اتصال به امام حسین (ع) است، «انً الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه».

 

حجت الاسلام یادگاری، علت عدم اتصال ما به امام زمان (عج) را عدم خودسازی دانست و اظهار کرد: ما ادعا می کنیم شیعه و محب اهل بیت (ع) هستیم ولی امتحان الهی است که مانند غربال عمل کرده و بهترین ها و خالص ها را از بقیه جدا خواهد کرد. دشمنان امام حسین (ع) اهل نماز و قرآن بودند ولی شیطان به خوبی می داند هر کسی را با چه روشی به دام بیندازد.

 

وی به دلایل گمراهی یاران یزید پرداخت و گفت: نخستین دلیل این است که آنان امام زمان خود را نشناختند و دومین دلیل حبشان به دنیا بود.

 

حجت الاسلام یادگاری در ادامه بیان کرد: شریح قاضی صد سال عمر کرد و پنجاه سال قضاوت نمود. قاضی القضات شهر کوفه بود. از او خواستند ریختن خون امام حسین (ع) را به بهانه بر هم زدن امنیت و تبعیت نکردن از حاکم اسلامی حلال اعلام کند ابتدا سرباز زد. ولی بعد از چندین مرتبه دست رد زدن به سینه یزید، با دیدن پول و طلا مقاومتش را از دست داد و فتوا به مباح دانستن خون امام حسین (ع) داد. با فتوای شریح قاضی عده زیادی به گمراهی کشیده شدند و به سپاه یزید پیوستند.

 

این کارشناس مذهبی به علت جریان حضرت علی اصغر (ع) پرداخت و تصریح کرد: امام حسین (ع) علی اصغر را به دست گرفتند تا هم حجت را بر دشمنان تمام کنند و هم اگر کسی هدایت شدنی است به سمت امام برگردند. در تاریخ ثبت شده است با این جریان عده ی زیادی از سپاه یزید به سمت امام حسین (ع) رفتند و از گمراهی نجات یافتند. این جریان به نفع امام حسین (ع) شد./861/203/ب1

ارسال نظرات