۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۸۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

قرآن برای تدبر و قرائت است نه زینت خانه ها

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن محبوب امام حسین(ع) بود و ایشان یاران و پیروانش را به خواندن آن توصیه می کردند، گفت: نباید قرآن تنها زینت خانه هایمان شود بلکه می بایست قرائت و در آن تدبر شود.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم آغازين رزمايش محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در مراسم آغازین رزمایش محرم که در محل فرماندهی تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به آموزه های مکتب حسینی، اظهار کرد: برخی از سرمایه های اسلامی نظیر قرآن، نماز، دعا، امر به معروف و نهی از منکر برای امام حسین(ع) بسیار محبوب و ارزشمند بودند و در طول حیات بابرکت این امام همام بروز و نمود ویژه ای داشتند.

 

وی با بیان اینکه نماز و دعا محبوب حضرت سیدالشهدا(ع) بودند، اضافه کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در آخرین فرصت های جنگ نابرابر دشمنان علیه خاندان رسول اکرم(ص) برای برپایی نماز و راز و نیاز با پروردگار خود از دشمن مهلت خواست و این موضوع نشان دهنده ارزش والای نماز و دعا نزد امام سوم شیعیان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: نمازی که امام حسین(ع) و یاران باوفایش در ظهر عاشورا و در برابر آماج تیرهای دشمنان اقامه کردند یزید و یزیدیان را برای همیشه تاریخ شکست داد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) در بحبوحه جنگ برای برپایی این فریضه واجب و محبوب از دشمن خود مهلت خواست تا با این اقدام پیام بزرگ خویش را به پیروان و دوست داران خود در طول تاریخ برساند.

 

وی با تأکید بر اینکه بر این اساس لازم است محبان ائمه اطهار(ع) و شیعیان اقامه نماز اول وقت را جدی تر بگیرند، افزود: تار و پود زندگی یک فرد مسلمان را نماز تشکیل می دهد به همین دلیل زیبنده نیست مسلمان معتقد شیعه و کسی که در محفل اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری می کند نسبت به نماز کم اهمیت باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز نماد مسلمانان است، تصریح کرد: همه ما وظیفه شرعی داریم تا این فریضه الهی را به بهترین نحو اقامه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن نیز دیگر محبوب امام حسین(ع) بود و وی یاران و پیروانش را به خواندن آن توصیه می کرد، اضافه کرد: این امام همام قرائت قرآن را سبب شادابی روح و جسم می دانست و با قرائت قرآن با باری تعالی ارتباط برقرار کرده و فکر و قلب خود را منور می ساخت.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس نباید قرآن تنها زینت خانه هایمان شود بلکه می بایست قرائت و در آن تدبر شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از سفارشات مؤکد امام حسین(ع) و از دلایل اصلی قیام وی بود، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) از هر فرصتی برای تشویق مردم به کارهای نیک و بازداشتن آنها از اقدامات نادرست و ناپسند استفاده می کرد و درواقع لحظه ای از اجرای فرایض الهی امر به معروف و نهی از منکر نمی ایستاد.

 

گفتنی است، رزمایش محرم از صبح امروز با شرکت یگان های مختلف نظامی استان خراسان شمالی در منطقه میاب بجنورد آغاز شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات