۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۹۶۹۰۹

زمان و مکان دسته عزاداران ایرانی در کربلا اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دسته عزاداران ایرانی گفت: دسته عزاداری ایرانیان در قالب موکب امام رضا(ع)، هفتم و هشتم محرم بعد از نماز صبح از بارگاه‌ حسینی و دهم و یازدهم محرم بعد از نماز مغرب و عشاء از آستان حضرت عباس(ع) به عزاداری خواهند پرداخت.
موکب الامام الرضا در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، بعثه مقام معظم رهبری در کنار برنامه های ثابت که صبح‌ها در حرم مطهر امام حسین(ع) و شب ها در خیمه گاه حسینی ویژه زایران ایرانی برگزار می کند، دسته عزاداری منسجم و یکپارچه زایران ایرانی را در روزهای هفتم، هشتم، دهم و یازدهم محرم برگزار می کند. این دسته عزاداری در قالب موکب امام رضا حرکت می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عسکری که مسئولیت این موکب در ایام عزاری سیدالشهداء را بر عهده دارد، اعلام کرد: دو برنامه صبحگاهی و دو برنامه شبانگاهی برای موکب امام رضا در نظر گرفته شد است و زایران ایرانی با حضور منظم و منسجم خود جلوه ای از عزاداری وزین همراه با شور حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی افزود: ‌روزهای هفتم و هشتم محرم، صبحها بعد از نماز صبح، زیارت عاشورا در بارگاه حسینی قرائت می شود و سپس دسته عزای ایرانیان وارد بین الحرمین شده و در نهایت در حرم حضرت عباس سلام الله علیه، مردم به سوکواری خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عسکری ادامه داد: دهم و یازدهم محرم نیز، بعد از نماز مغرب و عشاء، حرکت از آستان مقدس حضرت عباس آغاز و پس از عزاداری در بین الحرمین، وارد بارگاه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین خواهیم شد./840/د102/س

 

منبع: www.hajj.ir

ارسال نظرات