۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۲۹۷۱۰۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبیین کرد؛

توجه به نظام اولویت در تعیین امامت و رهبری

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) توجه به نظام اولویت در تعیین امام و رهبر جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: در انتخاب جانشینی رسول خدا(ص) مسأله سن، نسب و قدرت مطرح نیست بلکه علم، تقوا، عصمت و جهاد ملاک انتخاب آنان است.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان که در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدا قم برگزار شد، به پیام‌های رجز حضرت علی اکبر(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: رجز وی در روز عاشورا چنین بود که من علی بن حسین بن علی هستم، به کعبه قسم ما نسبت به جانشینی پیامبراکرم (ص) و اداره جامعه بر شما اولویت داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مهم‌ترین پیام این رجز را ضرورت توجه به نظام اولویت در اداره جامعه دانست و گفت: در تمام عالم نظام اولویت وجود دارد؛ همانند افرادی که رتبه کنکور زیر 100 شده‌اند و به دانشگاه برتر کشور راه می‌یابند و فردی به این مسأله اعتراضی ندارد، در تمام نهادهای دانشگاهی، حوزوی، پزشکی، اداری و میان مشاغل مردمی نظام اولویت حاکم است و این مسأله امری عقلی و منطقی است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز داشت: سن، فرزندی و نسبت‌های فامیلی در نظام اولویت جایی ندارد بلکه در این نظام ملاک انتخاب افراد شایستگی و توانایی علمی آن‌ها است.

 

وی در ادامه سخنانش به ضرورت توجه به نظام اولویت در تعیین امامت و رهبری جامعه اشاره کرد و گفت: در انتخاب جانشینی رسول خدا(ص) مسأله سن و نسب و قدرت مطرح نیست بلکه علم، تقوا، عصمت و جهاد ملاک انتخاب آنان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه سخنانش عنوان کرد: علی بن جعفر عموم امام جواد(ع)، فقیه و از بزرگان جامعه بود که در سن پیری تمام قد در برابر این امام بلند شد و زمانی که اطرافیان به این مسأله شکایت کردند، گفت که خداوند ایشان را با این سن کم بر من اولویت داده و وی را امام و رهبر شیعیان قرار داده است.

  

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: مسأله امامت انتصابی است و خداوند آنان را برای رهبری جامعه تعیین کرده است و با شورای چند نفره امر خلافت مسلمانان تعیین نمی‌شود.

 

استاد حوزه دانشگاه با بیان اینکه در آیات قران پنج شاخصه اصلی برای رهبران جامعه تعیین شده است، گفت: ویژگی‌های ولی امر طبق آیات قرآن کریم چنین است که مردم به سمت خدا دعوت کند، دارای عصمت و تقوا ‌باشد، نماز و زکات در جامعه احیا و از دستورات الهی اطاعت کند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم ابوسفیان و خاندان وی را لعنت کرده است و در منابع اهل سنت در مذمت آن‌ها مطالبی بسیاری آمده است؛ اما فضایل و مناقب اهل بیت(ع) را بسیاری از علمای اهل سنت و دانشمندان غیر شیعی مطرح کرده‌اند؛ بنابراین تنها افرادی که اولویت بر امامت، رهبری جامعه و اداره حکومت دارند، امامان معصوم(ع) هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مسأله امامت افزون بر تأیید آیات و روایات، بحث عقلی و منطقی روشن است که هر فردی با اندک تأملی این مسأله را قبول می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مسأله ولایت فقیه امری عقلی و روشنی است، گفت: زمانی که امام معصوم در غیبت به سر می‌برند باید فردی فقیه، عادل و آشنا به مسائل روز، جامعه را اداره کند./998/پ202/ی

ارسال نظرات