۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۴۳۷
کارشناس مذهبی تشریح کرد؛

جایگاه والای سرزمین کربلا نسبت به دیگر اماکن

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام یادگاری گفت: به فرموده امام سجاد (ع) قدر و شرافت سایر سرزمین ها نسبت به کربلا مثل رطوبت سر سوزن نسبت به دریا است.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی یادگاری در مراسم شب عاشورا در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشهد، در بیان این که برخی ها می گویند گریه بر امام حسین (ع) از زمان صفویه بوده است، بیان کرد: بعضی ها می گویند گریه بر امام حسین از زمان صفویه بوده اما هیچ نبیی نبوده است مگر این که سرزمین کربلا رفته باشد.

 

وی افزود: آدم ابوالبشر(ع) به خاطر اشتباهش به درگاه خداوند متعال خیلی ناله می کرد، جبرئیل به او گفت اگر می خواهی خدا تو را ببخشد او را به 5 اسم صدا بزن. جبرئیل به او آموخت که بگوید «الهی یا حمید به حق محمد، یا عالی به حق علی، یا فاطر به حق فاطمه، یا محسن به حق الحسن و یا قدیم الاحسان به حق الحسین». حضرت آدم (ع) به جبرئیل گفت چهار اسم اولی را گفتی دلم آرام شد ولی اسم آخری را گفتی تمام غم عالم بر دلم نشست. جبرئیل قضیه کربلا و امام حسین (ع) را تعریف کرد آدم گریست و توبه کرد و خدای متعال توبه او را قبول کرد.

 

این کارشناس مذهبی گفت: انبیا هر کدام به امام حسین (ع) متصل شده اند.

 

وی به نقل داستانی از حضرت موسی (ع) پرداخت و بیان کرد: حضرت موسی (ع) وقتی از سرزمینی رد می شد بند کفشش زیر پایش گیر کرد و افتاد و پایش جراحت برداشت. گفت خدایا من خلیل الله هستم، آیا اشتباهی کرده ام، چرا پایم جراحت دید؟ ندا آمد «اینجا سرزمین کربلاست و قضیه کربلا و امام حسین را تعریف کرد و حضرت موسی (ع) هم برای حسین گریست.»

 

حجت الاسلام مهدی یادگاری به بیان قداست سرزمین کربلا پرداخت و اظهار کرد: برخی از سرزمین ها در دنیا در دو جهت شرافت و عزت دارند. برخی شرافت اولیه دارند مثل سرزمین مکه و از زمان به وجود آمدن از سوی خدا عزت داده شده است و برخی شرافت ثانویه دارند، به علت اتفاقی که در آن روی داده است عزت و شرافت یافته است.

 

وی در ادامه افزود: زمین مکه به خود فخر می کرد که خانه کعبه برپشت من است و با شرف تر از سرزمین من وجود ندارد. به او گفته شد با شرافت تر از تو هم وجود دارد؛ سرزمین کربلا هم شرافت اولیه و هم شرافت ثانویه دارد.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه به فرموده امام سجاد (ع) پرداخت و گفت: قدر و شرافت سایر سرزمین ها نسبت به کربلا مثل رطوبت سر سوزن نسبت به دریاست.

 

وی اظهار کرد: چون قوه ولایت امام حسین (ع) از همه بیشتر است، عزتی که خدا به ایشان داده نیز از همه بیشتر است و هر چه به ایشان اتصال یابد ارج و قرب بیشتری می یابد.

 

حجت الاسلام مهدی یادگاری به بیان ثواب زیارت امام حسین (ع) پرداخت و گفت: در روز قیامت ندا می آید زوار قبر امام حسین (ع) کجایند؟ هر کدام از زوار به محشر رفته و 70 را شفاعت می کنند. هیچ کس در قیامت نیست مگر این که آرزو کند که ای کاش من زائر قبر امام حسین (ع) بودم. روز قیامت زائر امام حسین (ع) متفاوتند و خط نوری روی پیشانیشان کشیده شده است.

 

وی در ادامه افزود: حق تعالی بعضی اماکن را دوست دارد و دوست دارد عبدش از آن جا با او صحبت کند. کسی که بدون عذر کربلا نرود این فرد ناقص الایمان است و عاق رسول الله می شود.

 

این کارشناس مذهبی گفت: پاداش کسانی که به زیارت امام حسین (ع) بروند؛ ابتدا این که همه گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود. گناهان آینده به این مضمون که زمینه های گناه از پیش پایش برداشته می شود. دوم این که رزق و روزی اش افزایش می یابد و نیز طول عمرش افزایش می یابد. همچنین کسی که به زیارت امام حسین (ع) برود حضرت زهرا (س) به استقبالش رفته و دست دعا به سوی آسمان برای وی بلند می کند./861/202/ب1

ارسال نظرات