۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۸۳۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مطرح کرد؛

نقش ویژه رسانه‌ها در تبیین مبانی معرفت شناسی کنگره امام سجاد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی کامل از کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: رسانه‌ها در جهت تبیین مبانی فکری و معنوی و معرفت‌شناسی کنگره امام سجاد(ع) نقش ویژه‌ای دارند.
امام سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ظهر امروز در نشست خبری با محوریت برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، هدف از برگزاری این دوره از کنگره را ایجاد یک فضای معنوی توأم با معرفت‌شناسی دانست و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در تبیین مبانی فکری و معنوی این کنگره نقش برجسته‌ای است.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به مبانی فکری امام سجاد(ع) با بهره‌گیری از موضوعات مختلف شخصیت این امام بزرگوار که پیام‌های پرمغزی برای جامعه بشری دارد، بیان داشت: از پنجمین دوره کنگره امام سجاد(ع) باید به گونه ای بهره‌برداری شود که مردم نیز در این کنگره مهم معنوی نیز سهیم شوند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه اصحاب رسانه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکنون همکاری‌های ویژه‌ای داشته‌اند، از برگزاری آیین افتتاحیه این کنگره با حضور شعرای آئینی از امشب در فرهنگ‌سرای طوبی بندرعباس خبر داد.


درویش‌نژاد در ادامه سخنان خود درباره برنامه‌های جانبی پنجمین دوره کنگره امام سجاد(ع)، گفت: همزمان با برگزاری مراسم شعرخوانی شعرای آئینی در بندرعباس، این برنامه در شهرستان میناب نیز برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری چهار دوره از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان هرمزگان، افزود: تاکنون 614 مقاله علمی از نخستین دوره برگزاری تاکنون با موضوعات مختلف به دبیرخانه ارسال شده، همچنین 130 اثر در قالب سخنرانی از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی اعم از شیعه، سنی و مسیحی طی این دوره ها ایراد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اعزام 1600 نفر از اعضای کانون‌های مساجد سراسر استان هرمزگان به همایش سفیران ولایت به استان قم و برگزاری 45 همایش با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی در قالب اردوهای سفیران ولایت را از دیگر برنامه‌های جانبی کنگره بین اللمللی امام سجاد(ع) ذکر کرد.


دوریش نژاد با یادآوری این مطلب که این دوره از کنگره با هدف ایجاد یک فضای معنوی توأم با معرفت شناسی برگزار می شود، ادامه داد: امام سجاد(ع) منحصر به شیعه و سنی نیست، بلکه متعلق به تمام جامعه بشری است، از این رو اهل‌بیت(ع) را نباید منحصر به شیعه و سنی کرد بلکه تمام بشریت می‌توانند از این گنجینه‌های علم و معرفت برای رسیدن به کمال خود بهره ببرند.


وی تأکید کرد: در این دوره از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) باید تلاش شود از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و هنری در شناخت ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت و همچنین کتاب‌های ارزشمند آن امام بزرگوار به مردم و جوانان استفاده شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: پنجمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هر ساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.


دوریش نژاد خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این کنگره بین المللی نیز 17 آبان ماه با حضور مدیران ارشد کشوری، اندیشمندان داخلی و خارجی شیعه، سنی و مسیحی کشورهای مختلف در بندرعباس برگزار می شود./851/202/ب2

ارسال نظرات