۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۹۷۹۶۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ ثبت یک وقف جدید در کلیبر، حضور فرمانده سپاه عاشورا در جمع عزاداران حسینی شهرستان مراغه و شهادت دومین مدافع حرم شهرستان مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی یک قطعه زمین به مساحت 400 متر مربع برای ساخت مسجد در شهرستان کلیبر وقف شد.


احمد زاده، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر با اشاره به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار داشت: خیرنیک اندیش حبیب اله خسروی در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه زمین خود را وقف احداث مسجد در روستا کرد.


گفتنی است، این خیر کلیبری یک قطعه زمین به مساحت 400 متر مربع با ارزش تقریبی یک میلیارد ریال در روستای عربشاه خان شهرستان کلیبر برای ساخت مسجد وقف کرد.


انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد

سردار غلام عسگرکریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در جمع عزاداران حسینی در مسجد شهدای شهرستان مراغه افزود: دشمن از فرهنگ عاشورایی و روحیه جهادی ملت ایران به عنوان موتور محرکه انقلاب اسلامی درهراس است.


وی اظهارکرد: دشمن با راه اندازی جنگ نرم درصدد ضربه زدن به روحیه جهادی مردم ایران اسلامی بوده و هوشیاری دراین خصوص ضروری است. تشکیل گروه های تکفیری و ایجاد راه های نفوذ برای ورود افکارغربی از توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.


سردار کریمیان ادامه داد: شناخت راه امام حسین (ع)، ادامه و ترویج فرهنگ عاشورایی و صیانت از ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی است.


عاشورا مکتب نماز و دانشگاه خداشناسی است

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر در جمع عزاداران حسینی با اشاره به پیام های الهی قیام امام حسین(ع) گفت: عاشورای حسینی مکتب نماز و دانشگاه خداشناسی است. تأمل و تفکر درحادثه عظیم کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) درس های بسیار مهمی به انسان یاد می دهد.


وی گفت: آزادی و آزاد مردی ، غیرت و عزت ، حجاب و عفاف و مروت و جوانمردی، عدالت و انصاف از پیام های بزرگ عاشورای حسینی است که امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت در صحرای کربلا در مقابل دشمنان دین و قرآن همه آنان را انجام دادند.


امام جمعه آذرشهر یادآور شد: با وجود اینکه یزید و یزیدیان امام حسین(ع) را می شناختند که نوه رسول خدا(ص) و فرزند امیرمومنان علی (ع) است ولی با این حال اباعبدالله الحسین(ع) قبل از شهادت با کمال جوانمردی خود را به آنان معرفی کرد که مبادا فردا بعد از شهادت او بگویند که ما او را نشناختیم.


حجت الاسلام نورپور تصریح کرد: باید در واقع عاشورا تامل و تعقل و تفکر کرد که چرا و به چه جهتی با نام دین و دینداری فرزند پیامبر خاتم را به شهادت رساندند و کسانی هم که برای امام حسین (ع) نامه نوشته بودند ولی بعد از مدتی نه تنها او را بی یار و یاور گذاشتند بلکه برای کشتن او شتاب می کردند.


مراغه دومین شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرد

سرهنگ پاسدار اکبرشالچی زاده، فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: این شهرستان دومین شهید مدافع حرم خود را تقدیم انقلاب، آرمان های اسلام و ولایت فقیه کرد. شهید مدافع حرم امین کریمی، روز جمعه 30 مهر مصادف با تاسوعای حسینی در راه دفاع از حرمین شریفین به شهادت رسید.


وی اظهار کرد: شهید کریمی به همراه همرزم خود شهید عبدالله باقری که به عنوان مشاور نظامی در سوریه حضور داشتند، به شهادت رسیده اند. محل و زمان تشییع پیکر این شهید در آینده نزدیک به اطلاع مردم شهید پرور می رسد.


گفتنی است، شهید سرافزار سرگرد پاسدار علی کنعانی، نخستین شهید مدافع حرم از خطه شهیدپرور مراغه بود که پنجم اردیبهشت سال 92 در راه دفاع از حرمین شریفین به شهادت رسید./935/203/ب2

ارسال نظرات