۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۶۲۲
حجت الاسلام محمدی:

کسب معرفت و محبت نسبت به اهل‌بیت وظیفه‌ اصلی شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل اعتقادی برنامه زمزم معرفت اهل‌بیت(ع) را زیباترین تابلوهای آفرینش توصیف کرد و گفت: مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) همان دوستی و معرفت اهل‌بیت(ع) بیان‌شده است؛ بنابراین نمی‌توان این وظیفه را در شیعه نادیده گرفت.
حجت‌الاسلام رضا محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، امشب در برنامه زمزم معرفت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، مهم‌ترین خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام را شناخت معارف ایشان عنوان کرد و گفت: شناخت و معرفت به اهل‌بیت(ع) از برجسته‌ترین واجبات یک فرد مسلمان است.
 
کارشناس مسائل اعتقادی برنامه زمزم معرفت افزود: شناخت اهل‌بیت(ع) آن‌قدر در درجه بالایی قرار دارد که منابع مختلف اهل سنت و شیعه این روایت را نقل کرده است که «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است».
 
حجت‌الاسلام محمدی دومین وظیفه شیعه را در مقابل اهل‌بیت محبت(ع) عنوان داشت و گفت: محبت اهل‌بیت(ع) نیز یک وظیفه است که نمی‌توان آن را غیر از یک معرفت حقیقی دانست چراکه خود معرفت حقیقی مقدمه محبت بر اهل‌بیت(ع) است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سومین وظیفه یک مسلمان در قبال اهل‌بیت(ع) اطاعت از اهل‌بیت(ع) است، گفت: اطاعت از اهل‌بیت(ع) امری است که در حقیقت پس از نیاز به معرفت اهل‌بیت(ع) است.
 
کارشناس مسائل اعتقادی برنامه زمزم معرفت اهل‌بیت(ع) را زیباترین تابلوهای آفرینش توصیف کرد و گفت: مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) همان دوستی و معرفت اهل‌بیت(ع) بیان‌شده است؛ بنابراین نمی‌توان این وظیفه را در شیعه نادیده گرفت.
 
استاد حوزه علمیه قم زیارت با معرفت اهل‌بیت(ع) را از مصادیق ابراز محبت برشمرد و گفت: پاداش زیارت اهل‌بیت(ع) در برخی موارد بهشت است./837/پ202/ف
ارسال نظرات