۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۰۰۲۵۶
معاون بررسی و پیشگیری دادستانی ویژه روحانیت:

جلوگیری از نفوذ افراد منحرف از مهم ترین وظایف دادگاه ویژه روحانیت است

خبرگزاری رسا - معاون بررسی و پیشگیری دادستانی ویژه روحانیت گفت: حفظ شان روحانیت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه روحانیت و رسیدگی به جرائم از مهم ترین وظایف دادگاه ویژه روحانیت است.
قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مصدق پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای صلح و سازش دادستانی ویژه روحانیت که در مجتمع فرهنگی تربیتی عمار برگزار شد، با بیان این که جلوگیری از نفوذ افراد منحرف در حوزه های علمیه یکی از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است، اظهار کرد: حفظ شان روحانیت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه روحانیت و رسیدگی به جرائم از مهم ترین وظایف دادگاه ویژه روحانیت است.


وی با بیان این که توجه به بحث ارشاد و صلح و سازش ما را برانگیخت تا شوراهای صلح و سازش را در سراسر کشور تشکیل دهیم، افزود: معاون دادستان حوزه قضایی، نماینده امام جمعه و یک نفر روحانی معتمد اعضای این شورا را تشکیل می دهند و خوشبختانه تاکنون بیش از دو سال از عمر تشکیل این شوراها می گذرد که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته اند.


معاون بررسی و پیشگیری دادستانی ویژه روحانیت با بیان این که تاکنون بیش از 100 نفر در سراسر کشور عضو این شوراها هستند، تصریح کرد: از ویژگی های این افراد این است که بدون هیچ گونه وابستگی تشکیلاتی به دادستانی ویژه روحانیت به عضویت شوراهای صلح و سازش در سراسر کشور درآمده اند.


وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب این شوراها در کاهش پرونده های دادگاه ویژه روحانیت، تصریح کرد: طبق آمارهای بدست آمده در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 24 درصد پرونده های دادسرای ویژه روحانیت بدون ثبت کیفری توسط این شوراها حل و فصل شده اند.


گفتنی است، نخستین همایش شوراهای صلح و سازش دادگاه ویژه روحانیت به مدت دو روز در شهر مقدس قم در حال برگزاری است./858/پ202/ج

ارسال نظرات