۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۶۶۰
آیت‌الله حائری‌شیرازی:

تمدن غرب سرابی بیش نیست/ رسانه‌ها حقیقت ناب اربعین را منعکس کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شیراز در خبرنگان رهبری گفت: رابطه میهمانی و میزبانی در اربعین یک مستند بدون تصنع و حقیقت نابی از محبت است که باید رسانه‌ها آن را در دنیا منعکس کنند عالم تشنه محبت است و اربعین فرصت خوبی برای نشان دادن این محبت است.
301660 301660 301660 301660 301660 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در همایش ملی ظرفیت های فرهنگی تمدنی اربعین که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: اسلام و  رقیبان آن هر دو می‌خواهند از عالم پذیرایی کنند اما اسلام بهترین مواد اولیه را دارد و رقیب اسلام مواد اولیه فاسد را ارائه می‌دهد.

 

وی افزود: رقیب اسلام مواد اولیه فاسد خود را در قالب علم به دنیا ارائه می‌کند همه آن را پذیرا می‌شوند اما مظلومیت اسلام در این است که مسلمان‌ها نتوانستند جامعه‌شناسی، علوم تربیتی، اقتصاد، مدیریت اسلام را علمی کنند در نتیجه حتی خود مسلمانان و جهان شیعه از علم غیر اسلامی استفاده می‌کنند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرنگان رهبری، عنوان کرد: امروز تمدن غرب که اطلاعی از هویت انسان نداشته و مدیریت آنها براساس انسان‌شناسی پخته نیست در عرصه‌های مختلف بشر را به هر چیزی تحت عنوان آب دعوت می‌کنند در حالیکه سرابی بیش نیست.

 

آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: آنچه امروز تمدن غرب از امنیت، عدالت، آزادی، حرمت انسانی، محبت برای انسان تعریف می‌کند سرابی بیش نیست، در زمینه امنیت در گذشته انسان با قلوه‌سنگی دیگری را زده و می‌کشت اما امروز با کلاهک هسته‌ای در یک ثانیه شهری به خاکستر تبدیل می‌شود این همان امنیتی است که غرب آن را تعریف می‌کند.

 

دین نوعی بازدارندگی در انسان‌ها ایجاد می‌کند

وی با اشاره به عامل بازدارنده انسان از تجاوز به حقوق دیگران بیان داشت: علم بازدارندگی ندارد اما دین نوعی بازدارندگی در انسان‌ها ایجاد می‌کند تا به دیگران تجاوز نداشته باشند، این گونه در جامعه انسانی امنیت و آرامش ایجاد می‌شود، اما امروز با پیشرفت علم بدون دین تعادل امنیت از بین رفته است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ابراز کرد: در ابتدا سازمان ملل با قصد ایجاد عدالت و امنیت در جهان به وجود آمده بود اما امروز در خدمت حفظ منافع چند کشورر  جهان است و ارزش یا حرمتی برای صد عضو دیگر قائل نیست.

 

آیت‌الله حائری شیرازی  گفت: باید توجه داشت که در اربعین 23 میلیون انسان چگونه پذیرایی می‌شود، در میان دو کشوری که 8 سال با هم جنگ داشتند چه محبتی ایجاد شده که اینچنین رفتار می‌کنند اگر عراق می‌خواست اقتصادی عمل کند می‌توانست هر جنسی را ده برابر بفروشد اما نه تنها چنین نکرده بلکه با زائران ایرانی و عراقی بسیار با محبت و گذشت رفتار می‌کند.

 

رسانه‌ها پرچم تمدن اسلام را به دنیا معرفی کنند

وی افزود: اقدامات محبتی بی‌نظیری که در اربعین اتفاق می‌افتد در کجای دنیا رخ می‌دهد، امروز تمدن غرب که خشک و فاقد محبت محسوب می شود، باید اینگونه محبت‌ها را مشاهده کند رسانه‌های ما باید پرچم تمدن اسلام را با محبت اربعین به دنیا معرفی کنند و نشان دهند که دو کشوری که 8 سال با هم جنگیدند به برکت امام حسین(ع) این همه به یکدیگر محبت دارند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: بر اساس فرمایش ائمه معصومین(ع) اگر محبت از دین برداشته شود چیزی باقی نمی‌ماند خداوند همه را برای محبت آفریده و فلسفه وجود عالم محبت است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی ابراز کرد: مشکل امروز جهان غرب و شرق این است که هنوز از انسان و جهان تعریف درستی ندارد آنها مدعیان عدالت هستند اما در عمل با حمایت سرمایه‌داری نوعی نظام برده‌داری درست کردند که به استثمار و استعمار مردم دنیا بپردازند.

 

وی گفت: رابطه میهمانی و میزبانی در اربعین یک مستند بدون تصنع و حقیقت نابی از محبت است که باید رسانه‌ها آن را در دنیا منعکس کنند شما انتظار نداشته باشد که غرب و شرق آن را به ملت‌های خود نشان دهند عالم تشنه محبت است و اربعین فرصت خوبی برای نشان دادن این محبت است از این فرصت خوب استفاده کنید./807/پ202/ج1

ارسال نظرات