۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۰۹۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت های قرآنی در بخش مردمی، کارسازتر است، کتابخانه های مساجد روستایی در ترویج فرهنگ مطالعه موثر هستند، فعالیت ۵۵ مبلغ به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در اسدآباد، توزیع ۱۷ هزار برگ پوستر ویژه همایش منادیان وحدت در کردستان، برگزاری ۳۰۰ گفتمان دینی دانش آموزی در شهرستان آوج از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد در جلسه مجمع قاریان شهرستان گرگان گفت: کارهای قرآنی  در بخش مردمی کارسازتر است و هر چه این بخش فعال تر باشد در نتیجه موفق تر هستیم  لذا باید تلاش کرد تا  فعالیت های قرآنی را باید به سمت مردمی شدن هدایت کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه اظهار داشت:مجمع قرآنی بهترین فرصت تجمع نیروهای قرآنی است و باید مدلی طراحی شود که نیروهای قرآنی در آن بدرخشند.
ولی نژاد اضافه کرد:در حال حاضر در حوزه قرآنی قدم های خوبی برداشته شده است و باید تلاش کنیم تا فعالیت های بیشتری در سطح این شهرستان صورت گیرد تا شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با مخاطب قرار دادن اعضای مجمع قاریان اظهار کرد:همه این اعضاء باید از حق قرآنی دفاع کنند و مطالبه گر باشند تا کارهای قرآنی هموار شود.

وی تصریح کرد:فعالیت قرآنی در شهرستان گرگان به‌عنوان مرکز استان باید طوری برنامه ریزی شود که قرآن در مرکز استان بدرخشد.

این مقام استانی داشتن اخلاق قرآنی را تاکید کرد و افزود: نیروهای قرآنی باید با همدیگر دوست بوده و خیرخواهم هم باشند و همدیگر را به بزرگی یاد کنند تا لذت و رفاقت را در جامعه به کام همه بچشانند.

 

کتابخانه های مساجد روستایی در ترویج فرهنگ مطالعه موثر هستند

 

علی دژبانی در مصاحبه ای اظهار داشت: نرخ مطالعه در کشور متاسفانه پایین تر از حد جهانی بوده و میانگین مطالعه در ایران کمتر از 40 دقیقه می باشد. در حالی که سرانه مطالعه هر فرد ژاپنی در شبانه روز 90 دقیقه است. از علت های مهم کم رغبتی مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی و نرخ پایین مطالعه در کشور عدات کردن مردم به کوتاه خوانی که یکی از پیامد های منفی اینترنت است، گرانی کتاب، عادت تاریخی ایرانیان به ادبیات شفاهی، کیفیت پایین و عدم جذابیت و تنوع کتاب به‌ویژه در رشته علوم انسانی و نبود الگوی رفتاری مطالعه در خانواده ها است.

 

دژبانی عضو و نماینده دائم در کمیته نهضت مطالعه مفید استان افزود: قبل از انجام هرگونه کار سخت افزاری و گسترش فیزیکی کتابخانه ها باید به فکر کتاب خوان و جذب مردم به سوی کتاب و کتابخوانی بود و فرهنگ سازی، تغییر رفتار ادبیات شفاهی مردم به ادبیات نوشتاری و مطالعه، ارایه بسته های تشویقی و تسهیل و تسریع دسترسی مردم به کتاب و نظارت بر چاپ و کیفیت آن، محتوی و به روز بودن کتاب مطابق با استاندارد های جهانی از مهم ترین راهکار های گسترش و نشر فرهنگ کتابخوانی در بین مردم می باشد.

 

کارشناس پژوهش های کاربردی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با داشتن تعداد 52 باب کتابخانه مساجد روستایی با تعداد بیش از 150000 جلد کتاب در سطح استان و یک باب کتابخانه تخصصی علوم قرآنی و دینی با بیش از 10000جلد کتاب منبع با هدف ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی و تعمیق فرهنگ دینی در مناطق محروم و روستا ها توانسته در امر مهم تحقق مطالعه مفید گام بردارد.

 

فعالیت 55 مبلغ به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در اسدآباد

 

مصباحی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با بیان این که به مناسبت برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهرستان اسدآباد 55 مبلغ در این شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: روحانیان در دهه آخر ماه صفر و اربعین با حضور خود گرما بخش محافل و سوگواری حسینی هستند.

 

وی تبیین قیام عاشورا، بیان مصائب اهل بیت(ع)، بصیرات افزایی دینی و اقامه اعمال مرتبط با اربعین حسینی از مهم ترین فعالیت های روحانیان اعزامی در اربعین حسینی بیان کرد.

 

مصباحی با اشاره به آمادگی 140 هیأت مذهبی در برگزاری مراسم اربعین گفت: 100 برنامه فرهنگی تبلیغی به مناسبت اربعین حسینی با همکاری هیأت های مذهبی، کانون های فرهنگی مساجد و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: حضور مبلغان در اجرای برنامه های دهه آخر ماه صفر در راستای ارتقا کیفی برنامه‌های عزاداری امری بسیار مهم است.

 

وی هدف از اجرا شدن برنامه های دهه آخر ماه سفر را ترویج فرهنگ حسینی(ع)، تبیین اهداف والای نهضت عاشورا و اهمیت مناسبت‌های این دهه بیان کرد.

 

توزیع 17 هزار برگ پوستر ویژه همایش منادیان وحدت در کردستان

 

حجت‌الاسلام رستمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: این پوسترها به منظور اطلاع‌رسانی از هفتمین همایش منادیان وحدت بین مدارس و مهدهای کودک توزیع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هفتمین همایش منادیان وحدت امسال با عنوان جشنواره استانی افسران فرهنگی در کردستان برگزار می‌شود.

 

وی زمان برگزاری این  همایش را ماه ربیع الاول بیان کرد و گفت: هفتمین همایش منادیان وحدت امسال در سه رشته ناشی، خوشنویسی و انشاء با موصوع وحدت برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: امسال این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

 

برگزاری 300 گفتمان دینی دانش آموزی در شهرستان آوج

 

حجت‌الاسلام مهدی عباسی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج از برگزاری 300 گفتمان دینی دانش آموزی در سطح این شهرستان خبر داد.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده با اداره آموزش و پرورش وبا عنایت به رسالت فرهنگی،دینی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی،در 100 مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان سطح شهرستان  با بهرهگیری از اساتید و روحانیون، تعداد 300 گفتمان دینی دانش آموزی در مدارس برگزار میشود.

 

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: هدف اصلی برپایی گفتمان‌های دینی پاسخ به سوالات مختلف قشر جوان و نوجوان جامعه بویژه در زمینه القاء شبهات دینی از سوی استکبار جهانی و فرقه‌های انحرافی می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نسل جوان، آینده ایران اسلامی را با همت بالای خود و با تصمیم گیری درست در همه زمینه ها خواهند ساخت بیان داشت: اطلاع و آگاهی از احکام شرعی و مسائل روز برای هر فرد مسلمانی لازم است و دانش آموزان برای فراگیری این دانش باید نهایت تلاش و سعی خود را در این راستا به کار گیرند.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: این گفتمان ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، دینی، مذهبی و با موضوعات مختلف ولایت فقیه، بصیرت در جامعه اسلامی، فرهنگ نماز و نماز خوانی، تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی، روابط زن و مرد، رمز و راز موفقیت جوان، مهدویت، نحله های انحرافی، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ عاشورایی و بیان مسائل روز برگزار میشود./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات

ارسال نظرات