۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۲۵۳
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در کربلا خبر داد؛

راه اندازی 15 موکب فرهنگی چند منظوره از نجف تا کربلا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین بهجتی با اشاره به فعالیت های فرهنگی در ایام اربعین، از راه اندازی 15 موکب فرهنگی چند منظوره از نجف تا کربلا توسط کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدحسين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی در جلسه ستاد اجرایی اربعین که پیش از ظهر دوشنبه در دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در کربلا برگزار شد با اشاره به آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، نقش اخلاص و تلاش را در خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام بسیار مهم خواند.

 

وی با بیان اینکه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران نیاز به برنامه ریزی دقیق و پیش بینی تمام راهکارها و ظرافت ها است، گفت: هرچه برنامه ریزی ها دقیق تر و با ظرافت بیشتر صورت گیرد، امدادهای الهی هم بیشتر می شود و قطعا خداوند متعال از تلاش های مخلصانه حمایت می کند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش های به انجام رسیده در هفته های آینده مشخص می شود، اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است دستاورد نهایی راهپیمایی بزرگ اربعین است که باید اثرپذیری فرهنگ عاشورا بر روی زائران باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فعالیت های فرهنگی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این ایام پرداخت و از ساماندهی بیش از هزار مبلغ مجرب و کارآمد در طول مسیر پیاده روی از مرز مهران، چزابه و شلمچه تا نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلا به عنوان مهم ترین این فعالیت ها نام برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجتی گفت: ایجاد پایگاه های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، تولید و طراحی بیش از 10 محصول فرهنگی و ارائه آنها در مسیر پیاده روی، روایتگری مصور از حماسه عاشورا و اربعین در طول مسیر نجف تا کربلا از دیگر فعالیت های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین است.

 

وی از آماده سازی بیش از 8 نقطه در نجف و کربلا برای برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری و راه اندازی 15 موکب فرهنگی چند منظوره از نجف تا کربلا برای تبلیغ، سخنرانی و عزاداری به عنوان دیگر فعالیت های این کمیته نام برد و گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام ماندگار است./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات