۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۳۴۷۵

کتاب «هدایت سوم» نامزد بخش مستندنگاری جایزه جلال شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «هدایت سوم» نامزد دریافت جایزه در بخش مستندنگاری هشتمین جایزه معتبر جلال آل احمد شد.
کتاب «هدايت سوم»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «هدایت سوم» خاطرات محمدجعفر اسدی نوشته سیدحمید سجادی منش، نامزد دریافت جایزه در بخش مستندنگاری هشتمین جایزه معتبر جلال آل احمد شد.

 

کتاب «هدایت سوم» دربردارنده 150 خاطره از سردار محمد جعفر اسدی، فرمانده لشکر المهدی علیه السلام، از انقلاب و جنگ تحمیلی است که تاکنون به چاپ چهارم رسیده است.

 

سیدحمید سجادی منش گفت: کتاب «هدایت سوم» در بردارنده قریب 150 خاطره از سردار اسدی است که به صورت خطی و در قالب خاطره داستان نوشته شده است و در حقیقت، فصل‌های مهم و ارزشمند زندگی یکی از مخلص‌ترین فرماندهان جنگ از دورۀ کودکی تا پایان روزهای دفاع مقدس در این کتاب روایت شده است.

 

سجادی منش درباره ویژگی اصلی کتاب، اظهار داشت: در این اثر، افزون بر ثبت روایت‌های ناب و برجسته از وقایع انقلاب و دفاع مقدس که البته گاه نظیر آن در سایر کتاب‌های دفاع مقدس دیده می‌شود، دو وجه تمایز دارد. نخست اینکه نویسنده و راوی هر دو اهل شیرازند که این موضوع علی‌الظاهر و البته به طور ناخواسته، توشه‌ای پربار برای کارمایۀ نوشته‌ها فراهم آورده است. آشنایی بنده با آداب و رسوم و قصه‌ها و غصه‌های محیط زندگی راوی، موجب بسط صمیمیتی خاص در کتاب شده و فکر می‌کنم شرایط خلق نثری روان را فراهم آورده است!/998/د102/ق 

منبع: انتشارات سوره مهر 

ارسال نظرات