۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۰۳۷۶۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حادثه تروریستی پاریس در عین محکوم بودن روحیه نژادپرستانه غرب را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در پاریس، گفت: در این حادثه باید دشمن را شناخت، دشمنانی که به طر کشتار بی رحمانه مسلمانان در نقاط مختلف دنیا به دست تروریست های وهابی و تکفیری هیچ نوع عکس العملی از خود نشان نمی دهند و بلکه آنان را علیه مسلمین تجهیز می کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و رستگاری، اظهار داشت: خدای منان ما انسان ها را دعوت به جمع آوری زاد و توشه از این دنیای فانی برای عالم باقی کرده و فرد عاقل از این دار فنا بیشترین بهره و استفاده را جهت سعادتمندی خود در عالم آخرت می کند.

 

ماهواره ها زمینه تماشای صحنه های حرام را برای اهل خانه فراهم می کند

وی با اشاره به لزوم رعایت تقوای خانوادگی، افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ما را به مراقبت از خانواده های خود در عرصه های دینی و فرهنگی و رعایت عفاف و محافظت از اعتقادات آنان می کنند و امام علی(ع) در نامه خود به فرزنداش امام حسن(ع) از ایشان می خواهند که اهل خانواده خود را در حجاب نگه اشته و آنان را از تماشای صحنه های حرام دور نگهدارند و نیز هر نامحرمی را به منزل خود راه نداده و با اهل بیت خود آشنا و هم کلام نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شیوع استفاده از برنامه های ماهواره ای در میان خانواده های ایرانی، خاطرنشان کرد: پدری که ماهواره برای اهل منزلش خریده و افراد خانواده خود را در معرض تماشای برنامه های نامناسب آن قرار می دهد، زمینه تماشای صحنه های حرام را برای اهل خانه خود فراهم می کند و در گناه و گمراهی آنان مشارکت می کند.

 

وی تصریح کرد: برخی از افراد هر نوع دوست و آشنایی را به منزل خود راه داده و با خانواده خود آشنا می کنند، در حالی که امام علی(ع) ما را از اطمینان کردن به افرادی که از سلامت دین آنان مطمئن نیستیم و از آشنا ساختن این افراد با اهل خانه و خانواده مان پرهیز می دهند.

 

حادثه تروریستی پاریس در عین محکوم بودن روحیه نژادپرستانه غرب را ثابت کرد

امام جمعه ارومیه با اشاره به حمله تروریستی به پاریس، گفت: در این حادثه باید دشمن را شناخت، دشمنانی که بخاطر کشتار بی رحمانه مسلمانان در نقاط مختلف دنیا به دست تروریست های وهابی و تکفیری هیچ نوع عکس العملی از خود نشان نمی دهند که هیچ، بلکه از آنان با تجهیز کردن شان علیه مسلمین حمایت هم می کنند.

 

وی ادامه داد: در دین اسلام انسان به ما هو انسان ارزشمند است وو کسی حق ریختن خون او را از سر ظلم و تعدی ندارد و باید هر نوع جنایتی را که در عالم علیه انسان و انسانیت رخ می دهد، محکوم کرد نه اینکه به مانند جوامع غربی نگاهی نژادپرستانه و جاهلانه به مساله تروریسم جهانی داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم مقابله جدی با تروریست های تکفیری، خاطرنشان کرد: امام خامنه ای مد ظله العالی سال های گذشته در مورد تروریست های تکفیری در عراق و سوریه هشدار دادند و فرمودند که اگر امروز ریشه این جنایت ها را نخشکانید فردا باید هزینه سنگینی را برای نابودی آنان پرداخت کنید.

 

وی به جنایت آل سعود علیه حجاج بیت الله الحرام در مراسم حج امسال اشاره کرد و گفت: در عربستان این همه مسلمان بی گناه را در حال زیارت خانه خدا کشتند و دست آل سعود به خون بی گناهان زیادی در یمن و دیگر نقاط جهان آلوده است، اما جوامع غربی به جای محکوم کردن این رژیم سفاک از آن حمایت می کنند.

 

بسیج برگرفته از آیات قرآن و نیروی بازدارنده کفر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته بسیج مستضعفین، اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای دفاع و حفظ آرمان های انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند و و تاکید داشتند که در یک کشور اسلامی باید حداقل 20 میلیون نفر بسیجی تفنگ به دست وجود داشته باشد.

 

وی اندیشه های امام راحل(ره) را برگرفته از آیات قرآن و روایات صحیح ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: تشکیل سازمان بسیج را امام راحل(ره) از قرآن الهام گرفتند و آیاتی را که خدای متعال تاکید بر آمادگی همیشگی مسلمین در برابر جبهه کفر و پیکار مداوم با آنان دارد را دلیلی روشن بر عملکرد خود قرار دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به قدرت بازدارندگی بسیج مستضعفین در برابر جهان کفر و الحاد اشاره و اضافه کرد: امروز بسیج و بسیجی در برابر دنیا ایستاده است و در عراق، سوریه، لبنان و دیگر نقاط جهان اسلام این تفکر بسیجی است که جبهه کفر را زمین گیر کرده است.

 

نمایندگان مجلس، نشانگر فرهنگ حوزه انتخابی خود در مجلس هستند

وی دقت در انتخاب فردی اصلح را در همه دوره های انتخاباتی لازم و ضروری دانست و گفت: هر نماینده ای که به مجلس می رود با خود فرهنگ و خرد منتخبانش را به مجلس می برد، بنابراین فردی را به مجلس بفرستید که وقتی در مجلس حرف می زند سبب مباهات منتخبین خود و حوزه انتخابی اش شود.

 

امام جمعه ارومیه در پایان تاکید کرد: سعی کنید به افرادی رای دهید که متدین باشند تا به وقت سخن گفتن و عمل کردن از دین الهی دفاع کرده و به نفع مردم خود عمل کنند./936/201/ب1

ارسال نظرات