۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۳۸۲۸
داور مسابقات قرآنی:

اخلاق مهمترین ویژگی برای قاری قرآن است

خبرگزاری رسا ـ داور و ناظر مسابقات استان قم گفت: مقوله صوت و لحن از نقاط ضعف شرکت‎کنندگان در مسابقات استانی اوقاف است که باید با آموزش‌های بیشتر مرتفع شود.
اخلاق اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، اعظم سادات بنی‎فاطمه، داور و ناظر مسابقات استان قم گفت: مسابقات قرآن امسال اوقاف با کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته برگزار شد و کادر اجرا، داوران و اطلاع رسانی و خدمات دهی مناسب و شایسته ای را شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه افتتاحیه خوبی را داشتیم افزود: یکی از مسایلی که در این دوره از مسابقات رخ داد این بود که با وجود اطلاع رسانی دقیق و دعوت از همه برگزیدگان مرحله شهرستانی تعدادی از افراد در مرحله استانی حاضر نشدند.

 

بنی فاطمه تصریح کرد: فضای این دوره از مسابقات در حد کشوری بود و میدانی برای آزمودن متسابقین است به خصوص که امسال در روند برگزاری آن تعداد زیادی از دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان به سالن می آمدند تا از تلاوتها بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که عمدتا باعث شکایت شرکت کنندگان می شود بحث صوت و لحن است که عمده ضعف شرکت کنندگان نیز در این مقوله است و با وجود کلاس هایی که در حال برگزاری است باید بیشتر روی این مقوله کارشود.

 

این داور قرآنی بیان کرد: اولین وظیفه یک قاری و حافظ قرآن این است که آیات قرآن را در فضای خانواده خود با صدای بلند بخواند تا همسر و فرزندانش نیز از نور آن بهره مند شوند حتی در هنگام خواب و وقتی کودکان در بازی به سرمی برند زمزمه آیات قرآن باعث تاثیرگذاری بر روی روح و روان فرزندان می شود و از کودکی قرآنی تربیت می شوند.

 

وی اظهار کرد: اگر یک حافظ و قاری اخلاق قرآنی نداشته باشد مطمئنا مسابقات قرآن هم روی او تاثیر لازم را ندارد بنابراین این گروه از مردم باید دقت بیشتری در اخلاق و رفتار داشته باشند تا مبادا در ذهن مردم تصور دیگری از حفظ و قرائت شکل بگیرد./1325/د101/ف

 

 

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم

ارسال نظرات