۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۴۱۱۰

المپیاد علمی حوزه های علمیه خواهران لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان گفت: المپیاد علمی طلاب سطح دو و سه مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد.
آزمون

کرم مهرابی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: هفتمین المپیاد علمی طلاب سطح دو و سومین المپیاد علمی طلاب سطح سه در مدارس علمیه خواهران لرستان برگزار شد.

 

وی با اشاره به رقابت 100 طلبه سطح دو و سه مدارس علمیه لرستان در المپیاد علمی مدارس اظهار داشت: طلابی که در سطح مدارس امتیاز کافی را کسب کنند در مرحله المپیاد علمی استانی شرکت می کنند.

 

مهرابی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی در مدارس علمیه کشور تصریح کرد: برگزیدگان مرحله استانی المپیاد علمی نیز به مرحله کشوری راه می یابند.

 

وی با بیان این که مدارس علمیه مجری برگزاری این آزمون بودند، یادآور شد: سؤالات آزمون المپیاد علمی مدارس نیز توسط اساتید مدارس طراحی شده است.

 

معاون اموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان هدف از طراحی سؤالات از سوی اساتید مدارس علمیه استان را ارزیابی سطح علمی آنان و مدارس عنوان کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: طلابی که در آزمون المپیاد علمی کشوری رتبه کسب کنند، از امتیازات آموزشی و تحصیلی حوزه برخوردار می‌شوند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: برگزیدگان هفتمین آزمون علمی سطح دو طلاب در مرحله کشوری المپیاد علمی طلاب بدون شرکت در آزمون می توانند در سطح سه حوزوی ادامه تحصیل دهند.

 

مهرابی با اشاره به این که آزمون علمی طلاب سطح سه در گرایش‌های فقه و تفسیر برگزار شد، گفت: سومین المپیاد علمی طلاب سطح سه با محوریت تفسیر و علوم قرآنی در عناوین «علوم قرآن»، «مبانی و قواعد تفسیر» و «تفسیر» و رشته «فقه و اصول» در عناوین «اصول فقه» و «فقه» برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: طلاب پایه دوم نیز در دروس صرف، نحو و احکام، پایه سوم در دروس نحو، احکام و عقاید، پایه چهارم در دروس نحو، اصول فقه، منطق و پایه پنجم در دروس فقه، فلسفه و اصول فقه در این آزمون به رقابت پرداختند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان خاطرنشان کرد: المپیادهای علمی طلاب حوزه های علمیه راهی مناسب برای شناسایی طلاب مستعد و نخبه است./9459/302/ب3
 

ارسال نظرات