۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۳۸۲
مدیر مسؤول روزنامه خراسان:

دشمنان راهبرد دشمنی خود با ایران را تغییر داده‌اند/ هدف جدید دشمنان استحاله انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه خراسان با تأکید بر ضرورت حفظ دشمن ستیزی به عنوان یک اصل مهم در نظام اسلامی، گفت: راهبرد دشمن در دشمنی اش با ایران تغییر پیدا کرده است ولی این به معنای اتمام دشمنی آنها نیست، بلکه آنها پس از نا امید شدن در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، هدف خود را به استحاله انقلاب تغییر داده‌اند.
احديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد سعید احدیان، مدیر مسؤول روزنامه خراسان در نشستی با عنوان «نفوذ یا توسعه پس از برجام» که ظهر امروز در دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به رصد دقیق و تدبیرهای رهبری در برجام و بیان این پرسش که چه اتفاقی سبب شد تا ایشان مسأله نفوذ را با این حجم گسترده در شرایط برجام و پسابرجام مطرح کنند، اظهار کرد: بخش های صنعت هسته ای، حوزه اقتصادی و مسائل امنیتی به عنوان سه موضع کلی متن برجام محسوب می شود و مبتنی بر این نگاه، رهبری چهار حوزه، امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را بیان کردند.

 

وی افزود: رهبری با بیان این که حوزه اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت هستند ولی حوزه های فرهنگی و سیاسی به مراتب مهم تر هستند چرا که آن دو با یک نظارت دقیق و برنامه نظام‌مند قابل کنترل هستند، از طرفی حوزه‌های فرهنگی و سیاسی اگر چه ارتباط مستقیم با برجام ندارند اما با پسابرجام بسیار مرتبط است.

 

هدف جدید دشمن، استحاله انقلاب است

مدیر مسؤول روزنامه خراسان نفوذ را از مهم ترین مسائل در شرایط پسابرجام دانست و تصریح کرد: دشمن به عنوان اولین مؤلفه در مسئله نفوذ به شمار می رود و این که اگرچه امروز راهبرد دشمن در دشمنی اش با ایران تغییر پیدا کرده ولی ولی این به معنای اتمام دشمنی آن نیست و دشمن ستیزی به عنوان یک اصل مهم در نظام اسلامی تداوم دارد؛ براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، هدف پیشین دشمن بود ولی امروز باتوجه به گام هایی که دراین جهت برداشت ولی باشکست مواجهه و نا امید شد بنابراین با تغییر هدف خود، امروز استهاله انقلاب را دنبال می کند.

 

فعال رسانه ای با اشاره به ناکامی های دشمن در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: جنگ 33روزه لبنان برای از بین بردن عمق استراتژیک و نزدیک شدن به مرزهای ایران به عنوان اولین گام دشمن در دست یابی به هدف خود بود که خلاف خواسته آنان نتیحه داد و باعث تقویت عمق استراتژیک و قدرت نظامی کشور شد.

 

احدیان ادامه داد: فتنه سال 88 که با برخی اشتباه های داخلی و عوامل وابسته داخلی صورت گرفت نیز گام دیگر دشمن در براندازی نظام بود که با آگاهی و درایت رهبری و مردم شکست خورد و استقبال کم نظیر مردم خراسان شمالی بهد از فتنه 88 به دشمن اثبات کرد که اهداف آن ها در دورکردن مردم از ولایت نتیجه بخش نبوده است.

 

وی فشار اقتصادی و به تمرکز آن فروپاشی اجتماعی را به عنوان سومین حرکت دشمن در براندازی نظام خواند و اظهار کرد: دشمن انتظار داشت تا با افزایش تحریم ها و فشار اقتصادی، زمینه واکنش های اجتماعی و به سبب آن فرپاشی نظام را فراهم کنند ولی تحریم ها نیز نتیجه بخش نبود و بنابراین هدف و طراحی دشمن تغییر پیدا کرد و امروز هدف آنان، استهاله انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

مدیر مسؤول روزنامه خراسان در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در نتیجه دو اتفاق یعنی، نفوذ در حاکمیت و جامعه تلاش دارد تا استحاله انقلاب دست پیدا کند از جمله ایجاد یک جریان معتقد به «دشمن زدایی از آمریکا» در بخشی از دولت که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته  و این چالش هیچ زمان در طی جریان‌ها حذف نشده بلکه فقط رهبران آن ها تغییر کرده و در یک سطح از حاکمیت در حال ترویج است که نمی تواند بدون تأثیر بر دولت بی تأثیر باشد.

 

پذیرش دشمن زدایی از آمریکا در نفوذ دشمن در پسابرجام بسیار نگران کننده است

فعال رسانه ای اتفاق دوم در جامعه که به صورت فراهم سازی زمینه پذیرش اجتماعی «دشمن زدایی از آمریکا» در فضای پسابرجام ایجاد شده را به مراتب خطرناک تر و نگران کننده تر از نفوذ حاکمیتی دانست و اظهار کرد: همیشه دو جریان مخالف و موافق دشمن زدایی از آمریکا وجود داشتند و هریک توانستند گروهی از مردم را به دیدگاه خود معطوف کردند.

 

احدیان در ادامه تصریح کرد: مذاکرات علنی مستقیم با آمریکا برای نخستین بار در دو ساله اخیر صورت گرفت و نکته مهم این است که با توجه به این که در طی این مذاکرات، توافق و جمع بندی حاصل شد و همین خود دلیلی بر فراهم شدن زمینه پذیرش اجتماعی «دشمن زدایی از آمریکا» شد، در واقع شکسته شدن قبح روابط و مذاکرات، زمینه بروز این اتفاق در جامعه را فراهم کرد.

 

وی ترکیب مؤلفه‌های دشمن، نفوذ در حاکمیت و جامعه و تلاقی و هم افزایی آن‌ها را نگران کننده خواند و خاطرنشان کرد: ظلم ناپذیری و مبارزه با ظلم از مهم‌ترین مبانی اسلامی است، بنابراین تا زمانی که این ادبیات نظام استکباری وجود دارد باید این نگاه و عقیده استکبار ستیزی تدوام داشته باشد و به همین خاطر یکی از مهم ترین گام های دشمن برای استحاله انقلاب، تغییر باورها و نفوذ نظام ارزشی غربی در معادله تغییرات ارزش های بنیادین جامعه است که فضایی خطرناک برای نفوذ دشمن فراهم می‌کند.

 

مدیر مسؤول روزنامه خراسان تأکید کرد: باید طرحی متناسب با مدل و طراحی جدید دشمن ایجاد کنیم تا بتوانیم موفق شویم و مهم‌ترین مؤلفه در این مسیر، اغنای مردم و این با برخی مؤلفه هایی که در گذشته انجام شده متفاوت است./844/202/ب2

ارسال نظرات