۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۶۱۸
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

راه بسته شدن اندیشه های غلط، برهان های صحیح عقلی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله نعیم آبادی با بیان این‌که راه بسته شدن اندیشه های غلط فقط برهان های صحیح عقلی است، گفت: در امر به معروف نیز نباید با زبان روز سعی در ترویج معروف در جامعه داشته و باورهای نادرست را تغییر داد.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز سه شنبه در همایش ائمه جمعه و جماعت و مدیران شهرستان قشم که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش های فرمانداری برگزار شد، گفت: راه بسته شدن اندیشه های غلط فقط برهان های صحیح عقلی هستند در امر به معروف نیز نباید با زبان روز سعی در ترویج معروف در جامعه داشته و باورهای نادرست را تغییر داد.

 

وی به نحوه تاثیرگذاری خواص جامعه در موضوع امر به معروف پرداخت و افزود: با توجه به بار سنگین خواص در جامعه خواص باید مجهز به علم باشند و دانش خود را بالا ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کسانی که ایسم ها را پذیرفته اند معتقدند عامل عقب افتادگی بشریت توجه به گذشته و تفکرات قدیمی است و از آنجایی که از اسلام نیز مدت زمان زیادی از ظهورش گذشته تفکراتش قدیمی است. 

 

وی اظهار داشت: برخی از روی نا آگاهی منکرها را انجام می دهند و برخی دیگر با تقلید کورکورانه مدلهای غربی را دنبال می کنند و عده ای نیز ایسم های بیگانه همانند لیبرالیسم و یا فمنیسم را پذیرفته اند و مبانی دینی و اعتقادی را باور ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه با آزادی زنان در جوامع غرب آنها را مورد سوء استفاده قرار داده اند، تصریح کرد: غرب که مدعی و حامی دروغین حقوق زنان است در حال تخریب چهره زنان و استفاده ابزاری برای تبلیغات و درآمد زایی است.

 

آیت الله نعیم آبادی به وحدت بی نظیر شیعه و سنی در جزیره قشم اشاره کرد و بیان داشت: اهل سنت مخالف اهل بیت نیستند بلکه مرید اهل بیت هستند و تنها وهابیون هستند که مخالف اهل بیتند و می خواهند منکر فضایل  شوند.

 

وی ادامه داد: از اوایل اسلام تا به اکنون دشمنان تلاش داشته اند که شیعه و سنی با هم متهد نشوند و وحدث شیعه و سنی را از بین ببرند گرچه شعیه و سنی با هم اختلاف دارند ولی باهم دعوا ندارند و اختلافات کنونی نتیجه هوای نفس و دعوای لا مذهبی است که سرنخ های ها به دست کشورهای همچون فرانسه، آمریکا و انگلیس است.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قشم به نقش خواص در جامعه پرداخت و افزود: خواص بیشترین اثر در توسعه فرهنگ امر معروف داشته و سکوت آنها باعث فراموشی این فریضه الهی می شود.

 

وی افزود: مهم ترین امر به معروف وحدت بین علمای بین شیعه و سنی و مدیران و مسئولان جامعه است و بدترین منکر تفرقه بین خواص درجامعه است.

 

امام جمعه شهرستان قشم وحدت حاصله را مدیون اسلام، امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و حضور آیت الله نعیم آبادی در استان هرمزگان دانست و اظهار داشت: مسؤولان شهرستان و استانی این وحدث بوجود آمده را حفظ و سعی در تقویت ان داشته باشند./851/202/ب1

ارسال نظرات