۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۳۸۹
دبیر جامعه جوانان متحد خراسان:

مردم باید به انتخابات مجلس، نگاهی سیستماتیک داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ دبیر جامعه جوانان متحد خراسان با بیان این که مردم باید نگاهی سیستماتیک به انتخابات مجلس داشته باشند، گفت: امیدورام در این دوره انتخابات مردم افراد را به عنوان خود آن شخص انتخاب نکنند بلکه با عنوان حزبی که دارند به آن ها رأی دهند چرا که بعد می توان از سوی آن حزب و گروه پاسخ گرفت.
ميزگرد سياسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمشید خاتمی، دبیر جامعه جوانان متحد خراسان در میزگرد سیاسی با موضوع «مجلس اصول گرایی یا اصلاح طلبی» که بعد از ظهر امروز در دانشکده مهندسی، دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که مجلس را به عنوان رأس امور خواندند، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به دلایل بسیاری از جمله این که جایگاه قانون گذاری و به عنوان چراغ راهی برای عملکرد قوای اجرایی و قضایی کشور می‌باشد، حائز اهمیت است.

 

وی افزود: فضای ایجاد شده در کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار اعتدال پس از گذراندان دو دوره تصدی گری اصولگرایان به اهمیت انتخابات دهمین دوره مجلس شوری اسلامی می افزاید؛ فضای بین المللی دنیا، قطع نامه و توافق نامه ها در موضوع هسته ای و در عرصه داخلی نیز تلاش احزاب مختلف برای ورود یافتن در مجلس دهم از دیگر دلایل اهمیت و تفاوت این دوره انتخابات به شمار می رود.

 

مردم باید به انتخابات مجلس، نگاهی سیستماتیک داشته باشند

 

دبیر جامعه جوانان متحد خراسان با بیان این که مردم باید نگاهی سیستماتیک به انتخابات مجلس داشته باشند، تصریح کرد: ابزار جمهوری برای انتخابات در کشور مهیا است ولی اگر مردم به شکل کامل و وافی از این ابزار استفاده نکنند دچار مشکلاتی شبیه به دوره قبل می شویم بنابراین امیدورام در این دوره انتخابات مردم افراد را به عنوان خود آن شخص انتخاب نکنند بلکه با عنوان حزبی که دارند به آن ها رأی دهند چرا که بعد می توان از سوی آن حزب و گروه پاسخ گرفت.

 

خاتمی با بیان اینکه تمامی ارکان نظام به فضای اقتصادی وابسته است، گفت: مشکلات اقتصادی که از اواخر دولت قبلی شروع شد و همچنان ادامه دارد بنابراین مردم باید به گونه ای انتخاب کنند که سبب گره گشایی در مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور شوند؛ نباید اجازه داد تا مجلس دوقطبی شود و کسانی به آن ورود پیدا کنند که نه، دغدغه احزاب بلکه نسبت به مردم دغدغه مند باشند.  

 

دبیر جامعه جوانان متحد خراسان با اشاره به اهمیت نقش دانشجویان در انتخابات کشور، اظهار کرد: احزاب، گروه ها و تشکل ها از جمله دانشجویان باید به مردم در انتخاب کمک کنند و همان طور که در انتخابات سال 76 و نیز انتخابات ریاست جمهوری، دانشجو به عنوان قشر مرجع سبب تغییر فضای سیاسی کشور شد در این انتخابات پیش رو نیز با نگاهی باز و مناسب به مردم در انتخاب اشخاص مفید برای جامعه کمک کنند.

 

وی، مجلسی که در اختیار دولت باشد را به عنوان نامناسب و بدترین نوع مجلس خواند و خاطر نشان کرد: مجلسی که تمام دستورات سیستم اجرایی را عمل کند و تابع دولت باشد، چنین مجلسی تفاوت زیادی با زمان محمد رضا شاه ندارد.

 

دبیر جامعه جوانان متحد خراسان گفت: انقلاب اسلامی در حال به روز و برانگیخته شدن است و برخلاف نظر اصلاح طلبان این روند دائمی بوده و ادمه دارد،اصول گرایان در دهه چهارم انقلاب به دنبال نظامی کارآمد و پویا هستند.

 

خاتمی با یادآور شدن این که نباید زحمات دولت های پیشین را نادیده گرفت و فقط  سیاه و سفید دید، خاطر نشان کرد: موفقیت های امروز برجام نتیجه تلاش تمامی مسؤولانی بوده که از سال 58 تا کنون روی کار آمدند اگرچه که هر دولتی نقاط ضعفی دارد ولی نباید با نادیده گرفتن آن ها، فقط به نقد دولت های گذشته پرداخت بلکه باید این فرهنگ به رشد برسد یعنی نقدها مشفقانه و نه، تخریب کننده باشند./844/202/ب1

ارسال نظرات