۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۱۱۵
استاد حوزه علمیه تبریز:

آذربایجان به بهانه مبارزه با تروریسم، روحانیان را تحت فشار قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امجدی گفت: دولت آذربایجان به بهانه مبارزه با افراطی گری و تروریسم با تحت فشار قرار دادن روحانیان به سیاست تبعیض و فشار علیه قشر دیندار رنگ و بوی تازه ای داده است.
 نارداران جمهوري آذربايجان نارداران جمهوري آذربايجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز در اقدامی ارزشمند و خودجوش امروز مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه خونین نارداران کشور جمهوری آذربایجان را در مسجد امام زمان(عج) این شهر برگزار کردند که طی این محفل معنوی یاد و خاطره شهدای اسلام‎‌گرای آذربایجان گرامی داشته شد.

 


حجت الاسلام امجدی، استاد حوزه علمیه تبریز در این مراسم به تبیین و تشریح ابعاد مختلف فاجعه خونین نارداران پرداخت و اظهار داشت: در پی یورش نیروهای عملیات ویژه جمهوری آذربایجان به مجلس عزاداری قصبه نارداران در پنج شنبه هفته گذشته، پنج تن از نمازگزاران زیارتگاه رحیمه خاتون، شهید و بیش از 10 نفر دیگر نیز زخمی و بازداشت شدند.

 


وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که وزارت کشور جمهوری آذربایجان نیز بدون ارایه مستندات و با متهم کردن جنبش اتحاد مسلمانان به اقدامات افراطی، مدعی شده است که در جریان مقاومت اعضای جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در برابر نیروهای عملیات ویژه، دو نیروی پلیس توسط اهالی این قصبه کشته شده اند.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که  دولت جمهوری آذربایجان مقصر اصلی بروز این فاجعه خونین است، تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: عده ای از دشمنان اسلام می خواهند نور خدا را خاموش کنند اما پروردگار متعال با مانع شدن در برابر اقدامات کافران برخلاف میل باطنی آنان زمینه تجلی کمال و نور الهی را فراهم خواهد کرد.

 


وی افزود: در طول تاریخ افراد زیادی تلاش داشتند تا با کشتن پیامبران و پیروان ایشان، نور الهی را خاموش کنند اما در این راه شکست خورده و ضربات سنگینی متحمل شداند، اما خداوند متعال به مومنین وعده داده است تا دین حق را یاری کند و سروری و زمام امور جهان را به بندگان صالح واگذار کند.

 


حجت الاسلام امجدی کشتار مردم بی دفاع کشورهای مسلمان منطقه از جمله، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و یمن را نمونه دیگری از جنایت علیه بشریت دانست و گفت: در طول تاریخ سلاطین و فراعنه زیادی بر خلاف اراده خدای متعال گام برداشتند لکن اکنون نام پیامبران و بندگان صالح است که بر زبان ها جاری شده و در قلوب انسان ها ماندگار شده است.

 


وی در ادامه با اشاره به دستگیری عزاداران حسینی شهر گنجه جمهوری آذربایجان در ایام محرم امسال، تصریح کرد: ما از رییس جمهور آذربایجان، انتظار داریم از عاقبت افراد زورگویی چون رضا شاه مطلع باشند. متأسفانه فاجعه خونین نارداران که یکی از مهم ترین حوادث چند سال اخیر در مبارزه با اسلامگرایان آذربایجان بوده، قلوب مؤمنین را جریحه‌دار کرده است.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: در مسأله حجاب نیز روحانیانی چون حاج محسن صمداف، حاج آبگول سلیمان اف و حاج طالع باقراف به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند. اکنون نیز دولت آذربایجان به بهانه مبارزه با افراطی گری و تروریسم با تحت فشار قرار دادن روحانیان به سیاست تبعیض و فشار علیه قشر دیندار رنگ و بوی تازه ای داده است./935/202/ب1

ارسال نظرات