۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۶۸۲۷
رییس حوزه هنری هرمزگان:

زندگینامه نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان مستندسازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: مستند زندگی نامه شهید "عبدالحمید سالاری"، نخستین شهید مدافع حرم در هرمزگان که در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد، ساخته می‌شود.
زندگینامه نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان مستندسازی می شود

انوشیروان پیشدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه تمام شهدای ایرانی مدافع حرم با یک پیام و آرمان مقدس به جنگ با استکبار رفته اند اظهار داشت: اکنون وظیفه ما آشنایی و پیروی از این آرمان‌هاست و این مستند نیز با هدف آشنایی با آرمان شهدای مدافع حرم ساخته می‌شود.

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه این مستند به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان هرمزگان ساخته می شود افزود: تصاویر مراسم بزرگداشت، مصاحبه و زندگینامه شهید از جمله بخش های این فیلم مستند است در بندرعباس و روستای سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد تصویر‌برداری می‌شود.

 


رییس حوزه هنری استان هرمزگان با بیان اینکه تصویربرداری بخش‌هایی از این فیلم مستند انجام شده است تصریح ‌کرد: مستندسازی زندگینامه شهدا با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و شناخت این شخصیت‌های بزرگ به جوانان جهت الگوسازی ساخته می‌شود.

 


پیشدار اظهار امیدواری کرد: با آغاز این روند و معرفی این شهید بزرگوار، زمینه‌های ساخت زندگی سایر شهدای گرانقدری که در سایر عرصه‌ها شاخص و برجسته بوده و می‌توانند الگوی رفتار و گفتار و کردار جوانان عزیز به عنوان سرمایه‌های استان هرمزگان باشند فراهم شود.

 

وی در ادامه بیان‌داشت: پیش از این، فیلم مستند "روزی مردی بود" روایت زندگینامه شهید موسی درویشی از شهدای استان هرمزگان از سوی محمدرضا رکن‌الدینی کارگردان، محقق و پژوهشگر هرمزگانی که تاکنون 11 اثر هنری را کارگردانی کرده است، ساخته شده است که زندگی و فعالیت های انقلابی و مبارزاتی این شهید را روایت می کند.

 

رییس حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه این فیلم روایتی مستند از زندگی شهید درویشی در جزیره هرمز است که به همت حوزه هنری استان هرمزگان تهیه شده است تصریح کرد: فیلم یاد شده با تخصیص بودجه لازم از سوی حوزه هنری به عنوان تنها حامی این کار تهیه شد که به نوعی می‌توان گفت هیچ نهاد دیگری کم‌ترین همکاری را با عوامل تهیه کننده این فیلم نداشت.

 

پیشدار در پایان با اشاره به اینکه اعتباری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و آیین هرمزگانی به حوزه هنری تعلق نگرفته است تاکید کرد: تا کنون از محل اعتبارات تخصیص داده شده از سوی استانداری به حوزه هنری، در بخش فرهنگی هزینه می شود که در صورت تخصیص اعتبارات لازم در زمینه تولید آثار فاخر هنرمندان هرمزگانی، قطعا آثار بیشتری در استان تولید می شود./851/302/ب1

ارسال نظرات