۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۶۹۱۳

انجمن وکلای حزب‌الله توقف پخش المنار را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نجمن وکلای حزب‌الله لبنان، اقدام عربستان سعودی در متوقف ساختن پخش تلویزیون «المنار» را محکوم کرد و اقدام قانونی علیه شرکت ماهواره‌ای «عرب ست» را خواستار شد.
المنار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن وکلای حزب الله لبنان اقدام عربستان سعودی در متوقف ساختن پخش تلویزیون المنار روی ماهواره عرب‌ست را «ظالمانه» توصیف کرد و مدیریت شرکت ماهواره‌ای «عرب ست» را تحت سیطره «ریاض» خواند.

 

 انجمن وکلای حزب الله لبنان شب گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام عربستان سعودی در متوقف ساختن پخش تلویزیون المنار، آنرا اقدامی «خصمانه» و «بر خلاف ساده‌ترین اصول قانونی» برشمرد.

 

این بیانیه‌، نهادهای دولتی لبنان را به اتخاذ تدابیر لازم برای احقاق حقوق خود به عنوان یکی از سهامداران شرکت ماهواره‌ای «عرب ست»، دعوت به برگزاری مجمع عمومی آن و مجازات هیئت مدیره آن شرکت فراخواند.

 

انجمن وکلای حزب الله لبنان همچنین اقدام قانونی علیه شرکت عرب ست و تصمیم گیرانش در همه نهادهای قانونی بویژه در نهادهای بین‌المللی را خواستار شد.

 

شرکت سعودی «عرب‌ست» که یکی از دفاترش در بیروت قرار داشت، چند روز گذشته با انتقال دفتر خود به اردن، پخش شبکه المنار را بر روی فرستنده‌های خود متوقف کرد که این اقدام با اعتراض بسیاری از اتحادیه‌های رسانه‌ای و اصحاب رسانه در جهان عرب مواجه شد.

 

عرب‌ست، پیش از آن نیز شبکه المیادین را  به توقف پخش برنامه‌هایش تهدیدکرده بود./981/ب102/ک

ارسال نظرات