۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۷۳۴۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

بخشی از پیکره فرهنگی جامعه در میدان دشمن بازی می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به این که هنوز در خصوص شاخص های فرهنگی به فهم مشترکی نرسیده ایم، گفت: در زمان حاضر بخشی از پیکره فرهنگی جامعه در میدان دشمن بازی و در جبهه فرهنگی معارض کار می‌کنند.
حجت الاسلام صفي ياري

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به این که هنوز در خصوص شاخص های فرهنگی به فهم مشترکی نرسیده ایم اظهار داشت: در زمان حاضر بخشی از پیکره فرهنگی جامعه در میدان دشمن بازی و در جبهه فرهنگی معارض کار می‌کنند.

 

وی در ادامه با ابراز گلایه از کمبود شدید بودجه بخش فرهنگی کشور تصریح کرد: در زمان حاضر به لحاظ تخصیص اعتبارات در بخش فرهنگی مشکل بسیار جدی است، به طور مثال اگر کل اعتبار سال جاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان را جمع کنیم به اندازه اجرای یک برنامه در جای دیگر می‌شود، که اثربخشی آن یک برنامه هم البته قابل تأمل است.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه اظهار داشت: البته همه چیز هم پول نیست و ما در زمان حاضر علاوه بر مشکل اعتباری در بخش فرهنگی، در اندیشه فرهنگی نیز با مشکل مواجه هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اختصاص خوب بودجه فرهنگی در مقطعی از دولت دهم تأکید کرد: در دولت قبل حسب اظهار نگرانی رهبر معظم انقلاب، در مقطعی اعتبار جهشی به حوزه فرهنگ اختصاص داده شد ولی مشکل دیگری درست شد و آن نبود برنامه برای اجرا بود؛ از این رو در حوزه برنامه ریزی فرهنگی باید خوب عمل شود تا در صورت تخصیص اعتبار، خروجی مطلوب و موثری داشته باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به عدم توازن در تخصیص اعتبارات مالی گفت: تخصیص و توزیع اعتبارات متوازن نیست و اولویت ها هم دیده نمی شود چرا که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به حوزه فزهنگ، لازم است برنامه ریزان حوزه اعتبارات در این زمینه تحرکی از خود نشان دهند.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه هیئات مذهبی، شبکه مبلغان و فعالیت های قرآنی را سه ضلع شاخص فعالیت های مذهبی برشمرد و افزود: لازم است پیرامون اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در پایتخت شور و شعور حسینی نگاه ارتقایی داشته باشیم.

 

وی در پایان از تشکیل کارگروه تخصصی فرهنگی در اداره تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد و افزود: این کارگروه ها برای ارتقاء کمّی و کیفی برنامه هیئات مذهبی و نیز ظرفیت های تبلیغی در سطح استان بررسی های مستمری را انجام می دهند تا بر اساس تحلیل های محیطی، راهبردهایی را برای اجرای مطلوب برنامه ها ارائه دهند. /949/302/ب3
 

ارسال نظرات