۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۶۵۸
امام جمعه جیرفت:

وقف، صدقه جاریه است که بعد از مرگ خیر و برکات به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با بیان این که وقف، صدقه جاریه است که بعد از مرگ خیر و برکات به همراه دارد، گفت: اگر وقف در جامعه به خوبی ترویج شود علاوه بر آثار اخروی برای واقف، توسعه و عمران منطقه را نیز در پی دارد و این مهم جزء دستورات دینی محسوب می شود.
حجت الاسلام رضا کرمي‌پور، امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، سنت حسنه وقف را از دین مبین اسلام، زندگی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) عنوان کرد و گفت: اولین واقف در دین مبین اسلام رسول خدا است و به همین مناسبت سالروز رحلت آن حضرت را روز وقف می نامند.

 

وی بیان کرد: اصل وقف بر هیچ کس پوشیده نیست و خداوند تبارک وتعالی در قرآن کریم در سوره توبه آیه 34 می فرمایند« آنهایی که مال و ثروت خود را انباشته می کنند و در راه خدا انفاق نمی کنند عذاب دردناکی در انتظارشان است».

 

امام جمعه جیرفت با بیان این که خداوند در قرآن کریم در سوره فرقان نیز به این سنت حسنه اشاره کرده است، تصریح کرد: « کسانی که می خواهند عذاب جهنم از آنان دور شود، وقف و خیرات ومبراتی را که بعد از مرگ از خود به جا بگذارند از عذاب الهی رها می شوند».

 

حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: کسانی که موقوفاتی را از خود به جا می گذارند می توانند حیات طیبه ای از خود قرار دهند و با رفتن آنها پرونده اعمال آنان باز است و کسانی که مال دنیا برای آنان ارزش نداشته باشد مال خود را وقف می کنند و مال فانی خود را در این دنیا باقی می گذارند.

 

وی با بیان این که وقف عملی پسندیده است، اظهار کرد: وقف آثار و برکات خوبی در زندگی بر جا می گذارد، اگر وقف در جامعه به خوبی ترویج شود علاوه بر آثار اخروی برای واقف، توسعه و عمران منطقه را نیز در پی دارد و این مهم جزء دستورات دینی محسوب می شود.

 

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: وقف، صدقه جاریه است که بعد از مرگ خیر و برکات به همراه دارد و برای وقف نیاز به سرمایه زیاد نیست، وقف اگرچه مختصر هم باشد قابل اهمیت می باشد و آثار دنیوی و اخروی آن محفوظ و ماندگار است وسعی شود وقف بر ایتام و فقرا، بهداشت و آموزش باشد که این موارد از مسائل مورد نیاز روز جامعه است.

 

حجت الاسلام کرمی پور در پایان یادآور شد: امسال موقوفات قابل توجهی در جیرفت اهدا نشده، از این رو در زمینه نهادینه کردن فرهنگ وقف باید بیشتر کار و فعالیت انجام شود و نیت وقف باید متناسب با نیاز جامعه باشد، بنابراین واقفان قبل از وقف در این زمینه با اداره اوقاف و امور خیریه و روحانیون مشورت کنند./9709/302/ب3

ارسال نظرات