۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۵۴۹
حجت­الاسلام والمسلمین حسینی­قمی:

امامت امت در شرایط سخت و زمینه‌سازی غیبت ویژگی دوران امام حسن عسکری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سختی‌ها و خفقان دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: امامت امت در شرایط سخت و زمینه‌سازی غیبت از ویژگی‌های دوران امام حسن عسکری(ع) است و حضرت در آن سختی و شدائد توانستند شاگردان بسیاری را تربیت کنند.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم امشب در مؤسسه فقهی دارالثقلین امام عصر(عج) به گوشه‌هایی از حیات سیاسی امام حسن عسگری(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: در حالات آن حضرت آمده است که حکومت ظالم زمان، ایشان را در یک منطقه نظامی به نام عسکر، تحت کنترل و در زندان نگه می‌داشتند.

 

وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: در تحف العقول آمده است که امام حسن عسگری(ع) فرموده‌اند که هیچ کدام از پدرانم به اندازه من در گرفتاری و سختی نبودند.

 

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: سیوطی درباره خلفای زمان امام عسکری(ع) می‌نویسد که متوکل، حاکم ظالم زمان آن حضرت، 14 سال در زمان امام حسن عسگری(ع) حکومت کرد و وی کسی بود که فرمان تخریب قبر سیدالشهدا(ع) را داد و آن را تبدیل به کشت‌زار کرد؛ این ظالم کسی بود که یعقوب ابن اسحاق(ره) از اصحاب امام هادی(ع) را به طرز فجیعی به شهادت رساند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین حسینی­قمی به برخی از سختی‌های دوران امام عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از این سختی‌ها این بود که آن حضرت نمی‌توانستند امام بعد از خود را معرفی کنند، چرا که دشمن در صدد قتل امام بعدی بود و این در صورتی بود که سایر ائمه(ع) به راحتی امام بعد از خود را به مردم معرفی می­کردند.

 

وی با اشاره به حیات علمی امام عسکری(ع) خاطرنشان کرد: حضرت در این سختی و شدائد توانستند 200 صحابی را تربیت کنند که از آن جمله می‌توان به ابو عمر سَمّان و ابوهاشم جعفری اشاره کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم درباره حیات اجتماعی امام یازدهم(ع) اظهار داشت: هنر آن حضرت این بود که در آن شرایط سخت، نظام امت را اداره و شاگردان بسیاری را تربیت کردند./822/پ202/ف2

ارسال نظرات