۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۰۸۸۹۴

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ رقابت بانوان در حفظ ۲۰ جزء امروز پایان می‌رسد، برگزاری محافل وحدت بخش انس با قرآن در کرمانشاه، نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی رشته «حفظ ۱۰ جزء» مشخص شدند، استقبال مردمی از مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه از اخبار کوتان سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، رقابت حفظ 20 جزء در بخش بانوان سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن صبح امروز دوشنبه 30 دی ماه آغاز شد.

 

سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، در روز سوم برگزاری در بخش خواهران امروز با ادامه رقابت حفظ 20 جزء قرآن کریم با حضور نماینده استان قزوین کار خود را آغاز کرد.

 

رقابت شرکت‌گنندگان بخش برادران نیز در سومین روز کار خود را آغاز کرده است و نخستین شرکت‌کننده مرتضی سعیدی از تهران است که در مرحله نیمه نهایی حفظ 20 جزء به رقابت می‌پردازد.

 

رقابت‌های امروز با حضور شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در مرحله نیمه نهایی ادامه پیدا می‌کند.

 

برگزاری محافل وحدت بخش انس با قرآن در کرمانشاه

77 محفل انس با قرآن کریم در کنار مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

در این محافل قاریانی چون سیدجواد حسینی، جواد کاشفی، وحید وکیلی، قاسم مقدمی و برخی قاریان بین‌المللی دیگر به همراه محمد ابراهیم قاری پاکستانی و قاریان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

برنامه محافل در روز 30 آذر ماه به شرح ذیل است؛

 

شهرستان دالاهو، مسجد جامع المهدی، باحضور وحید وکیلی بعد از نماز عصر

 

کرمانشاه، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، با حضور وحید وکیلی بعد از نماز عشاء

 

شهرستان سنقر، سپاه ناحیه، با حضور جواد کاشفی بعد از نماز عصر

 

طاقبستان با حضور جوادکاشفی، ساعت 15 تا 17

 

کرمانشاه، مسجد حضرت زهرا(س)، با حضور سیدجواد حسینی و گروه تواشیح معراج بعد از نماز عشاء

 

ماهیدشت، مجتمع آموزشی ماهیدشت با حضور سیدجواد حسینی ساعت 10 تا 12

 

کنگاور، امامزاده ابراهیم، با حضور حمیدرضا احمدی وفا و گروه تواشیح میعاد قم ساعت 15 تا 17

 

کرمانشاه، زندان مرکزی، با حضور حمیدرضا احمدی وفا و گروه تواشیح میعاد قم ساعت 10 تا 12

 

محفل بانوان:

کرمانشاه، دانشکده علوم قرآنی، با حضور زینب لیراوی و گروه تواشیح معراج، ساعت 8 تا 10، 10 تا 12

 

نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی رشته «حفظ 10 جزء» مشخص شدند

براساس این گزارش زینب رجب‌نژاد از قم با کسب امتیاز 264، سمیه شوشتری از مازندران با امتیاز 263، آرزو اسلامی از تهران با امتیاز 258، زهرا جعفری از گیلان با کسب امتیاز 257، عاطفه ابراهیمی از استان البرز، فرزانه‌سادات خیام‌نکوئی از اصفهان، منیره حسین‌زاده از خراسان رضوی، همگی با کسب 254 و سیده‌یاسمین پیریا از خوزستان با امتیاز 251 نفرات راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی رشته حفظ 10 جزء بانوان در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بودند.

 

گفتنی است‌؛ مرحله نهایی رشته حفظ 10 جزء در محل سالن اصلی مجتمع بعثت کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

استقبال مردمی از مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه

علیرضا مرادی ، مسئول کمیته پشتیبانی و متسابقین این دوره از مسابقات اظهار کرد: کمیته پشتیبانی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات تاکنون 34 جلسه برگزار کرده است.

 

وی بیان داشت: کمیته پشتیبانی و متسابقین مسابقات در قالب گروه‌های مالی، پذیرش و اسکان، نقلیه، آماده‌سازی سالن و... در ارتباط با مسائل آماده‌سازی فیزیکی مجموعه ساماندهی شده است.

 

مسئول کمیته پشتیبانی و متسابقین ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان داشت: کلیه زیرساخت‌های پشتیبانی فراهم شده تا 10 روز فضای استان کرمانشاه کاملاً قرآنی باشد.

 

مرادی بیان داشت: روزانه حدود 900 نفر از رقابت‌ها در محل برگزاری مسابقات قرآن در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار و مجتمع فرهنگی و هنری بعثت بازدید می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: روزانه 10 اتوبوس و 20 خودروی سواری کار رفت‌وآمد متسابقین و داوران را بر عهده دارند که کار جابه‌جایی 147 خانم و 145 نفر آقا را انجام می‌دهند./1325/د101/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف

ارسال نظرات