۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۹۲۷۲

حمایت وکلا و فعالان حقوقی آمریکا از مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ شماری از وکلا و فعالان حقوقی آمریکا شبکه حمایت از مسلمانان در برابر اسلام‌هراسی تشکیل دادند.
وکلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از وکلا و فعالان حقوقی آمریکا در حال پیوستن به گروه‌هایی هستند که به یاری جامعه مسلمانان این کشور که با جرائم ناشی از نفرت و حملات اسلام‌ستیزانه مواجه شده‌اند، شتافته‌اند.

 

در پی کشتار سن‌برناردینو از سوی افراد مشکوک به ارتباط با داعش، گروه‌های حقوق مدنی از افزایش خشونت علیه مسلمانان و حتی غیرمسلمانانی مانند سیک‌ها که با مسلمانان اشتباه گرفته می‌شوند، خبر می‌دهند.

 

بتی هانگ، از اعضای گروه «پیشبرد عدالت آسیایی آمریکایی‌ها»، گفت: میزان اسلام‌هراسی در حال حاضر حتی بیشتر از زمان پس از حادثه یازدهم سپتامبر است.

 

هانگ افزود: حمله به مساجد، حمله به بانوان با حجاب و کشیدن حجاب از سر آن‌ها و ترس کودکان مسلمان از افشای هویت در مدرسه، بخشی از مشکلات مسلمانان است.

 

چهار سازمان حقوق مدنی دیروز، اول دی‌ماه، ضمن تماس با شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، از تشکیل شبکه حمایت از مسلمانان خبر دادند.

 

این شبکه حامی مسلمانان، دارای وکلایی است که به دفاع از حقوق مسلمانان آمریکا کمک خواهند کرد.

 

خط تلفن مستقیم برای گزارش مشکلات مسلمانان

 

این گروه‌های حامی حقوق مدنی دو خط تلفن مستقیم نیز اعلام کرده و از مسلمانان خواسته‌اند که مشکلاتشان را با آن‌ها در میان بگذارند تا به صورت رایگان و به طور قانونی به آن‌ها رسیدگی شود.

 

توهین‌های لفظی، آتش‌افروزی عمدی، تهدید به مرگ و حمله به مساجد که علیه مسلمانان صورت گرفته است، از سوی یکی از این گروه‌های حقوق مدنی به نام انجمن ملی وکلا «کالین فلین» ثبت شده است.

 

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند: مسلمانان در حال حاضر به شیوه دیگری نیز هدف قرار می‌گیرند و آن دریافت تماس‌های عجیب از اف‌بی‌آی است که سبب می‌شود احساس کنند که به صورت ناعادلانه‌ای هدف قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند که حقوق آن‌ها چیست.

 

جیمز لافرتی از انجمن ملی وکلا گفت: ترس مسلمانان از این است که از سوی نهادهای اجرای قانون با آنان عادلانه برخورد نشود./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات